میدان بزرگ نفتی کشف شد!+جزییات

گروه میدان نفتی داچینگ چین یکی از زیرمجموعه های شرکت ملی نفت چین امروز چهارشنبه از کشف یک میدان نفتی بزرگ شل با ذخایر پیش بینی شده در حدود ۱.۲۷ میلیارد تن خبر داد.

میدان بزرگ نفتی کشف شد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ از شینهوا، کشف این میدان بزرگ نفتی در حالی است که شرکت ملی نفت چین خرداد امسال نیز از کشف یک میدان نفتی و گازی با ذخیره ۹۰۰ میلیون تن در حوضه تاریم در ناحیه خودمختار سین‌کیانگ در شمال غربی کشور خبر داده بود.

گروه میدان نفتی داچینگ، زیرمجموعه شرکت ملی نفت چین همچنین اعلام کرد بیش از ۱۴.۹۲ میلیون تن نفت خام و ۲.۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در نیمه اول سال ۲۰۲۱ تولید کرده است.

بر اساس این گزارش، تولید نفت و گاز طبیعی به ترتیب ۴۵ هزار و ۸۰۰ تن و ۱۷۵ میلیون متر مکعب نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

میدان نفتی داچینگ یکی از بزرگترین پایگاه های تولید نفت چین است. این میدان نفتی واقع در شمال شرقی استان هیلونگ جیانگ، از زمان کشف در سال ۱۹۵۹ سهم بسزایی در صنعت نفت مدرن چین داشته است.

چین از سال ۱۹۹۳ میلادی به یکی از بزرگترین وارد کنندگان نفت و گاز جهان تبدیل شده است و اکنون نزدیک به ۶۰ درصد از نفت مورد نیازش را از خارج تامین می کند.  

این کشور همچنین با هدف تامین انرژی خود، اولین مسیر انتقال گاز طبیعی از آسیای مرکزی به این کشور را در سال ۲۰۰۹ میلادی مورد بهره برداری قرار داد و اکنون سه خط لوله برای انتقال گاز قزاقستان و ازبکستان به چین وجود دارد که سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را به چین منتقل می کند.


ت ت
کدخبر: 35032 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها