روسیه برای انگلیس خط و نشان کشید!+جزییات

«آندره کلین» سفیر روسیه در لندن به انگلیس در مورد احتمال ورود غیرمجاز ناوهای این کشور به آب های روسیه هشدار داد.

روسیه برای انگلیس خط و نشان کشید!+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از ریانووستی، کلین گفت که  ورود مجدد و بدون اطلاع قبلی ناو انگلیسی به آبهای روسیه  انگلیس را دچار دشواری خواهد کرد.   

وی تاکید کرد که ما همانند برخی از نمایندگان پارلمان (انگلیس) نگفتیم که به سوی ناو انگلیسی تیراندازی خواهیم کرد اما دفعه دیگر ورود ناو انگلیسی به مراتب دشوارتر از دفعه نخست خواهد بود که کشتی جنگی انگلیس وارد آبهای روسیه شد.

سفیر روسیه یادآورشد که ناو انگلیسی بدون اطلاع دادن وارد آب های روسیه شده و قوانین این کشور را نقض کرد.   

به گفته کلین، این اقدام ناو انگلیسی، آنطور که دولت این کشور ادعا کرد عبور صرف و بدون تخلف بود و اقدام نمایشی بود تا اعلام کنند محدوده آبی که کشتی از آن عبور کرد به اوکراین تعلق داشت.  

رسانه های روسیه دوم تیرماه  از شلیک هشدار یک فروند رزمناو و یک فروند هواپیمای شکاری جنگنده روسیه به سوی ناو انگلیسی در دریای سیاه خبر گفتند که به ادعای طرف روسی، وارد آبهای سرزمینی روسیه شده بود.

بر اساس گزارش رسانه ها، حادثه در نزدیکی دماغه فیولنت در دریای سیاه رخ داد و رزمناو ناوگان روسیه در دریای سیاه با همکاری جنگنده سوخو-۲۴ ام مانع از نقض حریم دریایی روسیه شدند.  

به دنبال اقدام ناوشکن «دیفندر» و تجاوز به حریم دریایی روسیه،   «دبورا برونرت» سفیر انگلیس در مسکو به وزارت خارجه روسیه احضار شد.

ویچسلاو والودین رییس دومای روسیه در مورد ورود غیرقانونی ناوانگلیسی به آبهای روسیه در دریای سیاه گفت: این حادثه برای انگلیس ننگ آور بود.

برخی مقام های روس هم اعلام کردند که در صورت تکرار چنین حادثه ای، به سوی ناو متخلف تیراندازی خواهد شد.


ت ت
کدخبر: 35103 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها