نگاه آمریکا به همکاری پاکستان برای تکمیل برنامه خروج از افغانستان

منابع آگاه در پاکستان گفتند: آمریکا و متحدان غربی آن برای تکمیل برنامه خروج از افغانستان تا ۹ شهریور، از اسلام‌آباد درخواست کمک کرده و قرار است هزاران نفر از افرادی که از افغانستان خارج می‌شوند به طور موقت در «کراچی» پاکستان اسکان داده شده و سپس به آمریکا منتقل خواهند شد.

نگاه آمریکا به همکاری پاکستان برای تکمیل برنامه خروج از افغانستان

به گزارش منیبان، وب سایت شبکه «جیو نیوز» پاکستان روز جمعه به نقل از منابع آگاه گزارش داد: آمریکا و ناتو درصدد دریافت کمک پاکستان برای اسکان موقت هزاران نفر از افرادی هستند که در طول ۲۰ سال گذشته در افغانستان با نیروهای خارجی همکاری داشتند.

گفته می‌شود نزدیک به ۳ تا ۴ هزار نفر قرار است تا روزهای آینده از افغانستان به کراچی منتقل شده و برای آنان روادید پاکستان صادر و پس از اسکان یکماهه در شهر کراچی، سپس به آمریکا منتقل خواهند شد.

سایت جیو نیوز نوشت: دولت پاکستان تصمیم به مشارکت با آمریکا و ناتو گرفته و آنان را در امر خروج افراد از افغانستان همراهی خواهد کرد. در این خصوص دستور العمل‌های لازم به دولت ایالت سِند در جنوب پاکستان ابلاغ شده است.

منابع آگاه در سازمان هوانوردی پاکستان گفتند: از امروز روند فرود هواپیماهای حامل کارمندان وابسته به نهادهای تحت مدیریت آمریکا و دیگر کشورهای خارجی، در شهر کراچی آغاز می‌شود و نزدیک به چهار هزار نفر برای یکماه در شهر کراچی اسکان داده خواهند شد.

سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان (PIA) با مشارکت در عملیات خروج غیرنظامیان از افغانستان شامل دیپلمات‌های کشورهای مختلف، خبرنگاران، مسوولان و کارمندان نهادهای بین المللی و اتباع افغانستانی تاکنون نزدیک به ۱۵۰۰ نفر را از کابل به اسلام‌آباد منتقل کرد.

برخی از کشورهای اروپایی، روسای سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای مستقر در افغانستان پیش‌تر از دولت پاکستان برای خروج امن مسوولان و کارمندان آنان از کابل درخواست کمک کرده بودند.

گزارش رسانه‌های پاکستانی حاکی است که ظرفیت بسیاری از هتل‌های شهر اسلام‌آباد به حد اشباع رسیده و همچنین تمامی هتل‌های شهر کراچی نیز برای اسکان اتباع کشورهای مختلف از جمله افغانستانی که قرار است از امروز تا روزهای آینده به این دو شهر در پاکستان منتقل شوند، اختصاص داده می‌شود.


ت ت
کدخبر: 35255 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها