آمریکا به این دلیل به کشورهای دیگر حمله ‌می‌کند!

پایگاه خبری « اورآسیا ریویو » در مقاله ای تحلیلی با اشاره به دلایل شرکت آمریکا در جنگ های خارج از خاک خود نوشت دلیل حمله به نظامیان آمریکایی ،دخالت نظامیان آمریکایی در کشورهای دیگر است.

آمریکا به این دلیل به کشورهای دیگر حمله ‌می‌کند!

به گزارش منیبان؛ از این پایگاه خبری ، به نظر می رسد که مفهوم" دفاع" به جای ایجاد امنیت برای این کشور، آمریکا را در شرایط  خطرناک تر و تهدیدآمیزی تری قرار می دهد.

"اورآسیا ریویو" در تحلیل شرایط کنونی افغانستان با اشاره به اینکه آمریکا تا سال ۱۹۴۷ وزراتخانه ای به نام وزارت دفاع نداشت بلکه این وزارت خانه وزارت جنگ نامیده می شد این تغییر نام را طعنه آمیز خواند و اضافه کرد از زمان تغییر نام در کارکرد این وزارتخانه تغییری بوجود نیامده است بلکه جنگ در خارج از خاک آمریکا که در واقع  نمی توانستند تهدیدی برای آمریکا باشند همچنان ادامه داشته است. 

براساس این گزارش « جنگ سرد » در برابر شوروی سابق بهترین مثال برای دوران وزارت دفاع است. مسئله اینجاست که آن زمان هم خطر حمله شوروی به خاک آمریکا وجود نداشت بلکه ارتش شوروی در حال گسترش و تسلط بر کشورهای دیگر بود و حتی آن تهدید هم سه دهه بعد کاملا بی معنا شد و موضوعیت خود را از دست داد. 

« رندال جی هوکمب » نویسنده این مقاله معتقد است آمریکا در حال حاضر در معرض تهدید حمله نیست، بنابراین  نیازی نیست تا ارتش از مرزهای آمریکا دفاع کند. درسی که افغانستان برای آمریکا داشت این است که تسلط بر کشوری دیگر کاری بسیار دشوار است، اگر آمریکا به عنوان قدرتمندترین کشور جهان پس از ۲۰ سال نتوانست وضعیت افغانستان را کنترل کند، کشورهای دیگر چقدر این شانس را دارند تا به آمریکا حمله کنند و یا کنترل آنرا بدست بگیرند. 

وی در ادامه افزود ما به نیروهای ارتش برای دفاع از خود در برابر هجوم خارجی نیاز نداریم. این تهدید در واقعیت وجود ندارد. بودجه ارتش درجایی به کار رفته است که منفعت بسیار کمی برایمان داشته است. 

با این وجود دستکم دو اعتراض بر گفته های مطرح شده ممکن است صورت بگیرد. اول اینکه آمریکا باید از مرزهای خود دفاع کند و نباید مورد حمله قرار بگیرد و یا با مسائل مهاجران رو به رو شود. دیگر اینکه ارتش آمریکا  منافعی برای  کشورهای دیگر مانند کره جنوبی و اسرائیل دارد و حتی در مورد افغانستان نیز این موضوع مطرح می شود که افغان ها معمولی به ویژه زنان در طول این ۲ دهه زندگی بهتری را تجربه کردند. 


ت ت
کدخبر: 35382 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها