مردم آلمان هم خیابان ریختند!+جزییات

خیابان‌های پایتخت آلمان امروز و بار دیگر شاهد راهپیمایی هزاران مخالف تدابیر کرونایی دولت این کشور موسوم به «دگر اندیشان» بود.

مردم آلمان هم خیابان ریختند!+جزییات

به گزارش منیبان، هزاران نفر از مخالفان محدودیت های کرونایی در برلین به خیابان ها آمدند تا بار دیگر خواستار توقف این محدودیت ها و جلوگیری از نقض حقوق شهروندان شوند.

به نوشته نشریه برلینر سایتونگ حدود ۲۲۰۰ افسر پلیس روز یکشنبه در برلین مسئولیت حفظ نظم اعتراضات اعلام شده علیه تدابیر کرونایی را به عهده داشتند. این در حالی بود که برخی از تجمعات مشابه به دلیل نقض پروتکل های بهداشتی ممنوع شده بود.

همچنین در منطقه پرنتزلاوربرگ برلین حرکت معترضان در خیابان ها با اعتراض شماری از سکنه مواجه شد و بیم درگیری آنها با معترضان می رفت.

در همین حال پلیس برلین از دستگیری سرکردگان این اعتراضات که در مواردی موجب بر هم زدن نظم عمومی شده بود خبر داد.

اعتراضات امروز در ادامه راهپیمایی اعتراضی روز شنبه انجام گرفت که در مقیاسی کوچکتر در پایتخت آلمان برگزار شده بود. گروه های معترض با شعار «آزادی و احیای حقوق اساسی» خواستار پایان یافتن محدودیت های کرونایی شدند که زندگی و کار آنها را مختل کرده است.

اوایل تابستان پارلمان آلمان بار دیگر وضعیت اضطراری ناشی از همه گیری کرونا را که قاعدتا باید تا پایان سپتامبر به پایان می رسید، برای سه ماه دیگر تمدید کرد و این اقدام خشم گروه های مختلف شهروندان این کشور را به دنبال داشت.


ت ت
کدخبر: 35597 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها