گروهک تروریستی فعالیت خود را از سر گرفت+جزییات

گروهک های تروریستی برای به شکست کشاندن تلاش هلای دستیابی به راه حل مسالمت آمیز بازگرداندن امنیت و آرامش در درعا بار دیگر محله‌های مسکونی و پاسگاه‌های ارتش سوریه در این استان را مورد حمله قرار دادند.

گروهک تروریستی فعالیت خود را از سر گرفت+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، گروهک های تروریستی پیش از ظهر امروز (سه شنبه) به برخی محله‌های مسکونی و پاسگاه‌های ارتش سوریه در استان درعا حمله کردند که در پاسخ، یگان‌های ارتش چند حمله متمرکز را در مناطقی که این گلوله‌ها از آنجا پرتاب شده بود، انجام دادند.  

خبرگزاری سوریه به شمار کشته یا زخمی‌های احتمالی و میزان خسارات وارد شده به مناطق مسکونی بر اثر این حملات اشاره‌ای نکرده است.   

گروه‌های تروریستی روز گذشته نیز به مناطق مسکونی و ایستگاههای بازرسی ارتش سوریه در استان درعا حمله کردند که بر اثر آن چهار سرباز کشته و ۱۵ سرباز دیگر زخمی شدند. همچنین بر اثر این حملات، یک دختر خردسال و مادرش در محله‌های مسکونی شهر درعا زخمی شدند.  

بقایای گروه‌های تروریستی در برخی مناطق استان درعا همچنان در تلاشند تا مانع تلاش دولت سوریه برای ایجاد امنیت و ثبات در سراسر این استان شوند.  

با وجودی که ارتش سوریه اواسط جولای ۲۰۱۷ اکثر مناطق درعا را تحت کنترل خود درآورده‌اند، اما همچنان گروهی از مخالفان دولت سوریه بر مناطقی از این استان کنترل دارند.  

اکنون نیروهای سوریه محله درعا البلد واقع در جنوب شرقی درعا را که تحت کنترل گروه‌های مخالف قرار دارد، محاصره کردند تا آن‌ها را برای تحویل این محله یا خروج از آن به سمت شمال سوریه تحت فشار قرار دهند.  

اکنون علی رغم اینکه ارتش و کمیته‌های مرکزی شهر درعا برای لغو محاصره و پایان دادن به عملیات نظامی علیه درعا به توافق رسیدند، اما عناصر مسلح و تروریستی به حملات و خشونت‌های خود در سطح شهر و اطراف آن ادامه می‌دهند.  

اکنون به رغم اینکه ارتش و کمیته‌های مرکزی شهر درعا برای لغو محاصره و پایان دادن به عملیات نظامی علیه این شهر به توافق رسیدند، اما عناصر مسلح و تروریستی به حملات و خشونت‌های خود در سطح شهر و اطراف آن ادامه می‌دهند.

به تازگی نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار گروه تروریستی «داعش» از سوی آمریکا با کمک همپیمانان منطقه‌ای این کشور در سایه تحرک‌های مشکوک آمریکا در مرز سوریه و عراق، افزایش یافته است.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.


ت ت
کدخبر: 35964 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها