شرایط و نحوه دریافت کمک هزینه ازدواج تأمین اجتماعی
هدیه ازدواج از تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی است که به بیمه شدگان واجد شرایط پرداخت می شود اما.شرایط و نحوه دریافت این کمک هزینه چگونه است ؟
به گزارش منیبان، شرایط لازم برای دریافت کمک هزینه ازدواج مطابق ماده ۸۵ قانون تأمین اجتماعی، از این قرار است:
طبق ماده «٨٥» قانون تأمین اجتماعی:
١- ازدواج بیمه شده برای اولین بار باشد.
٢- عقد دائم بوده و در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده باشد.
٣- در تاریخ ازدواج ارتباط بیمه شده با کارفرما قطع نشده باشد.
٤- بیمه شده طی مدت ۵ سال قبل از ازدواج سابقه ٧٢٠ روز کار و پرداخت حق بیمه را داشته باشد.
برای دریافت کمک هزینه ازدواج چه مدارکی لازم است؟
١– اصل و تصویر صفحات مورد نیاز عقدنامه.
٢– اصل و تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه زوجین.
٣– فرم تعهد کتبی بیمه شده مبنی بر اولین ازدواج.
مبلغ کمک هزینه ازدواج چقدر است؟
مجموع حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه طی مدت ٢ سال قبل از ازدواج تقسیم بر ٢٤.
ضمناً در صورتی که مبلغ کمک هزینه ازدواج محاسبه شده کمتر از حداقل دستمزد تاریخ ازدواج باشد، مبلغ قابل پرداخت به حداقل دستمزد سال وقوع عقد افزایش مییابد.
توجه: در صورت استحقاق طرفین عقد، کمک هزینه ازدواج به هر دو نفر پرداخت خواهد شد.