اظهارات جدید سخنگوی طالبان درباره اشغالگران+جزییات

سخنگوی گروه طالبان اعلام کرد که ویرانی‌ها و انفجارها در فرودگاه کابل توسط نیروهای آمریکایی نشان داد که آنها به مردم کشور خدمت نکرده و اشغالگران قابل اعتماد نیستند.

اظهارات جدید سخنگوی طالبان درباره اشغالگران+جزییات

به گزارش منیبان، "ذبیح الله مجاهد "امروز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی گفت که نظامیان آمریکایی هنگام خروج از فرودگاه کابل رادار بخش غیر نظامی فرودگاه و به تجهیزات آن بشدت آسیب زند و هواپیماها را با بمب و راکت از بین بردند.

وی افزود: برای راه اندازی دوباره آنها تیم فنی از کشورهای قطر، امارات متحده و ترکیه در فرودگاه کابل کار می کنند و تاکنون توانسته اند فرودگاه را برای پروازهای داخلی و برخی پروازهای بشردوستانه باز کنند.

مجاهد با بیان اینکه تلاش‌ برای عادی سازی پروازهای ملی و بین المللی ادامه دارد گفت فرودگاه کابل در کوتاه ترین زمان باز می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه پنجشیر به طور کامل به کنترل درآمده است.

سخنگوی طالبان اظهار داشت تمام تجهیزات نظامی استان پنجشیر برای دفاع از کشور انبار  شده است.

 وی با بیان اینکه در جنگ به غیر نظامیان آسیبی نرسیده تصریح کرد که از امروز جاده های پنجشیر برای انتقال مواد غذایی باز می شود و خطوط مخابراتی و برق نیز وصل می شود.

مجاهد گفت که "مولوی قدرت الله ، از مردم پنجشیر به عنوان استاندار و فرمانده پلیس و دیگر مقامات نیز از این استان انتخاب می شوند.

وی خواستار کمک های بشر دوستانه به مردم افغانستان شد و گفت مردم کمک های مداخله جویانه نمی خواهند بلکه کمک ها باید به صورت بشر دوستانه انجام شود.


ت ت
کدخبر: 36932 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها