کرونا بلای جان برگزیت شد+جزییات

دولت انگلیس اعلام کرد که به دلیل بحران کرونا و فشارهای بین‌المللی بر زنجیره توزیع کالا، اجرای بخشی از برگزیت را که بر عملیات بازرسی محصولات غذایی و کشاورزی از اروپا به انگلیس نظارت دارد سه ماه به تعویق انداخته است.

کرونا بلای جان برگزیت شد+جزییات

به گزارش منیبان؛ طبق جدول زمان‌بندی قرار بود که از ابتدای ماه ژانویه و پس از پایان دوره گذار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، محصولات غذایی و کشاورزی که از اروپا وارد کشور، در مبادی مرزی بازرسی شوند. دولت همان موقع به دلیل مشکلات ناشی از بحران کرونا، اجرای این طرح را به ۱۰ ماه بعد (اکتبر) موکول کرد.

حالا معاون وزیر دارایی انگلیس می‌گوید که تعویق اجرای این طرح در مقطع کنونی یک اقدام ضروری است. پنی موردانت با ایراد سخنانی در مجلس عوام عنوان کرد که دولت برای اجرای عملیات بازرسی محصولات وارداتی از اروپا آمادگی دارد اما تاثیر همه‌گیری کرونا بر صاحبان مشاغل و شرکت‌های تجاری انگلیسی و اروپایی طولانی‌تر از حدی است که در ابتدا پیش‌بینی می‌شد. وی با اشاره به فشارهای بین‌المللی بر زنجیره توزیع کالا و افزایش هزینه های حمل‌ونقل عنوان کرد که اقدام فوری در زمینه محصولات غذایی و کشاورزی به شدت احساس می‌شد.

اتاق بازرگانی انگلیس تصمیم دولت را «معقولانه» خوانده اما گفته که باید درباره اجرای طرح بازرسی محصولات وارداتی، شفاف‌سازی بیشتری انجام  شود.

این درحالیست که اوضاع کرونا در ماه های گذشته فعالیت ها در حوزه توزیع ، خدمات پشتیبانی ، حمل و نقل و رستوران ها را به طور جدی مختل کرده است. این روزها قفسه خالی فروشگاه‌ها و حذف برخی محصولات غذایی از منوی رستوران ها بیش از پیش خودنمایی می‌کند. هفته پیش، رستوران زنجیره ای ناندوز به دلیل کمبود منابع مرغ مجبور به بستن حدود 50 رستوران خود شد.

کنسرسیوم توزیع بریتانیا (BRC) پیشتر هشدار داده بود که با اجرایی شدن عملیات بازرسی از محصولات وارداتی اروپا وضع بدتر خواهد شد. « جاناتان اوینز» کارشناس تدارکات و پشتیبانی از دانشگاه سالفورد گفته است: کالاهای ویژه ایام کریسمس و سال نو میلادی در راه بریتانیا هستند و بسیاری از شرکت ها برای رزرو جا در کشتی هایی که از چین می آیند با یکدیگر رقابت می کنند.این درحالیست که اقتصاد انگلیس در سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) بر اثر محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا بیشترین خسارت سالانه در نزدیک به سه قرن گذشته را تجربه کرد. بر اساس گزارش دفتر آمارهای ملی انگلیس (اوان‌اس) رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی ۹.۹ درصد سقوط کرد.


ت ت
کدخبر: 38413 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها