درخواست جدید سازمان ملل درباره افغانستان مطرح شد

رئیس کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل گفت: جامعه بین المللی و طالبان با توافق یکدیگر راهی برای ثبات افغانستان بیابند.

درخواست جدید سازمان ملل درباره افغانستان مطرح شد

به گزارش منیبان، فیلیپو گراندی رئیس کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل چهارشنبه شب در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس تصریح کرد: جهان با انتخاب سختی روبه رواست و نیاز است توازنی میان خطر ایجاد یک افغانستان منزوی غوطه‌ور در خشونت و هرج و مرج در مقابل میدان مین سیاسی حامی دولت تحت رهبری طالبان ایجاد شود.

گراندی گفت: جامعه بین‌الملل باید با عملگرایی، نیاز به ثبات افغانستان و ملاحظات سیاسی که به معنای حمایت از دولتی به رهبری طالبان است را متعادل کند.

رئیس کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل اظهار داشت: برای جلوگیری از بحران اقتصادی که می‌تواند منجر به خشونت و هرج و مرج شود نیاز به مصالحه فوری است.

آمریکا پس از به قدرت رسیدن طالبان، تقریباً ۹ میلیارد دلار از دارایی‌های خارجی دولت افغانستان را مسدود کرد. واشنگتن و متحدانش در حالی که دولت طالبان را به رسمیت نشناخته‌اند، از آزاد کردن این دارایی خودداری کرده‌اند.

طالبان در ۱۵ اوت (۲۴ مرداد) با سقوط کابل قدرت را در اختیار گرفت. این گروه ابتدا وعده داد که دولت فراگیر تشکیل دهد و مخالفان سابق را مورد عفو عمومی قرار دهد، اما بسیاری از افغان ها از حاکمان جدید خود بیمناکند.

دنیا به دقت نظاره گر است که چطور افغانستان تحت حاکمیت طالبان ممکن است با اولین باری که این گروه در سال های ۱۹۹۰ قدرت را در دست گرفت، فرق داشته باشد.


ت ت
کدخبر: 38695 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها