توافق جدید انجام شد+جزییات

«فواد حسین» وزیر خارجه عراق که برای شرکت در نشست شورای همکاری های خلیج فارس وارد عربستان سعودی شده است با «بدر البوسعیدی» همتای عمانی خود برای تشکیل کمیته مشترک همکاری دو کشور در ماه مارس آینده به توافق رسید.

توافق جدید انجام شد+جزییات

به گزارش منیبان، وزارت خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد دو طرف بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه در راستای منافع دو کشور تاکید کردند.

دو طرف همچنین توافق کردند که کمیته مشترک عراقی-عمانی در ماه مارس آینده و نیز تیم فنی در دو کشور جهت آماده سازی و تدوین ماموریت های این کمیته مشترک تشکیل شود و زمینه ای برای تاسیس شورای بازرگانی عراق و عمان باشد.

فواد حسین وزیر خارجه عراق همچنین گزارشی از نتایج نشست حمایت منطقه ای از عراق در بغداد ارائه داد و بر «گفت و گو» به عنوان مبنایی برای خروج منطقه از بحران های جاری تاکید کرد.

بدر البوسعیدی وزیر خارجه پادشاهی عمان نیز از تلاش های مسئولان عراقی در برگزاری اجلاس بغداد، تقدیر و ابراز امیدواری کرد که این اقدامات زمینه ای برای «بازگشت عراق به نقش طبیعی خود» در منطقه باشد.

وزارت خارجه عراق پیشتر در پیامی توییتری اعلام کرده است که گفت و گوهای فواد حسین با طرف‌های عربی شرکت کننده در این نشست متمرکز بر روابط اقتصادی و تجاری و نقش شرکت‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره سرمایه گذاری های مختلف در عراق خواهد بود.

قرار است وی همچنین در مورد اتصال به شبکه برق خلیج فارس و تامین انرژی عراق از طریق آن گفتگو کند.


ت ت
کدخبر: 38761 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها