این کشور هم دست به دامن اسرائیل شد!

وزیران خارجه سوئد و رژیم صهیونیستی با برقراری تماس تلفنی، پس از ۷ سال در تلاش برای بهبود روابط با یکدیگر هستند.

این کشور هم دست به دامن اسرائیل شد!

به گزارش منیبان؛ یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در توئیتر از تماس تلفنی با آن لینده همتای سوئدی خود خبر داد. این اولین ارتباط بین دیپلمات‌های ارشد بین دو طرف پس از ۷ سال است.

لاپید در واکنشی دیر هنگام این تماس تلفنی با وزیر خارجه سوئد که روز چهارشنبه گذشته انجام شد را نشانه‌ای برای از سرگیری روابط در این سطح دانست.

لینده چهارشنبه گذشته با انتشار یک پیام در صفحه رسمی توئیتر خود تماس تلفنی را یک فرصت برای تاکید بر روابط دو جانبه بین سوئد و رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

مارگوت والستروم وزیر خارجه پیشین سوئد مدت کوتاهی پس از رسیدن به این سمت در اکتبر سال ۲۰۱۴ بر روی تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی تاکید کرد. والستروم همچنین جنایت ارتش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را "کشتارهای غیرقانونی" خوانده و خواستار تحقیقات کامل در این مورد شده بود.

لاپید وزیر خارجه دولت جدید رژیم صهیونیستی با تغییر رویکرد نسبت به دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق این رژیم، به دنبال تقویت روابط با کشورهای غرب اتحادیه اروپا است. وی تیر ماه امسال با سفر به بروکسل در مقرهای ناتو و اتحادیه اروپا با سران کشورهای اروپایی دیدار کرد و خواستار ترمیم روابط با آنها بود.


ت ت
کدخبر: 39538 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها