متلاشی شدن هسته تروریستی داعش همزمان با ارسال سوخت ایران به لبنان!+جزییات

در حالی که اوضاع نسبتا بحرانی لبنان با رسیدن محموله های سوخت از ایران و استقرار دولت در این کشور، فرماندهی ارتش لبنان از شناسایی و متلاشی کردن یک هسته وابسته به گروه تروریستی داعش در شهر طرابلس واقع در شمال بیروت خبر داد.

متلاشی شدن هسته تروریستی داعش همزمان با ارسال سوخت ایران به لبنان!+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از روسیا الیوم، فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «اعضای این هسته عمدتا سلاح و مهمات شخصی را برای انجام عملیات امنیتی با استفاده از شرایط بد لبنان تهیه کردند و سعی داشتند افراد دیگری را برای کمک آنها جذب کنند».

در این بیانیه آمده است: «این هسته تروریستی فعالیت خود را در ژوئن گذشته آغاز کرد و عملیات ترور دستیار  احمد مراد، معاون اول بازنشسته در منطقه المئتین - طرابلس را در تاریخ 22 آگوست انجام داد.

فرماندهی ارتش لبنان در پایان بیانیه خود تأکید کرد که در حال حاضر افراد بازداشت شده تحت بازجویی قرار دارند.

اینکه این هسته تروریستی به کدام جریان های منطقه ای یا داخلی لبنان وابسته هستند، هنوز گزارشی دریافت نشده،‌ اما همزمانی تحرکات این گروه با تحولات مثبت اخیر درعرصه های  اقتصادی و سیاسی تامل برانگیز است.

پارلمان لبنان با دادن رای اعتماد به کابینه نجیب میقاتی در روز دوشنبه گذشته، عملا به ماه ها بن بست و قفل سیاسی در لبنان پایان داد. این درحالی بود که لبنانی ها ورود محموله های سوخت از ایران را در همین روزها جشن گرفتند.

لبنان که در ماه های اخیر به دلیل بن بست سیاسی و تحریم های اقتصادی آمریکا و غرب، وارد یک بحران عمیق اقتصادی و از جمله مشکل در عرضه سوخت و تامین برق شده بود، با ورود این محموله ها  فرصت تنفسی یافته است.


ت ت
کدخبر: 39888 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها