ترکیه:

آمریکا به تعهدات خود در مقابل مهاجران افغان عمل نمی‌کند

رییس جمهوری ترکیه در اظهارات خود در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن به تعهدات خود در مقابل مهاجران افغان عمل نمی‌کند.

آمریکا به تعهدات خود در مقابل مهاجران افغان عمل نمی‌کند

به گزارش منیبان؛ از "آسوشیتد پرس"، رجب طیب اردوغان روز چهارشنبه به وقت محلی آمریکا در مصاحبه با شبکه "سی بی‌اس" گفت: واشگنتن باید اقدام بیشتری برای کمک به پناهجویان افغان‌ انجام دهد.  

وی افزود: هم اکنون آمریکا به تعهدات خود در مقابل مهاجران افغان عمل نمی‌کند. ما بیش از ۳۰۰ هزار مهاجر افغان را پذیرفته‌ایم و دیگر نمی‌توانیم پذیرای تعداد بیشتری از مهاجران افغان در ترکیه باشیم.  

اردوغان در ادامه توضیح داد: بدون شک آمریکا باید کار و سرمایه گذاری زیادی انجام دهد زیرا واشنگتن بیش از ۲۰ سال در افغانستان حضور داشته است، اما دلیل این حضور چه بوده است؟ اول باید به این سوال پاسخ داده شود.  

رئیس جمهوری ترکیه روز گذشته در بخشی از سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل به تحولات افغانستان پرداخت و گفت: ملت افغانستان به حال خود رها شده است تا سرنوشت خود را تعیین کند، در حالی که این ملت نیازمند کمک جامعه جهانی و همبستگی با آن است.  

رییس جمهوری ترکیه ابراز امیدواری کرد که ثبات و امنیت بر افغانستان حاکم و به مردم این کشور کمک شود.  

اردوغان همچنین اعلام کرد، ترکیه به نقشی که وی برادرانه خواند در چارچوب کمک به مردم افغانستان ادامه خواهد داد.  

رهبران جهان صبح سه شنبه به وقت محلی زیر سایه محدودیت‌ها و تبعیض‌های کرونایی به صورت حضوری و مجازی در نیویورک گرد هم آمدند تا در اجلاس سران هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کنند.


ت ت
کدخبر: 40035 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها