آب پاکی روی دست اسرائیل ریخته شد/ عادی‌سازی بی غادی‌سازی!

مریم الصدیق المهدی وزیر خارجه سودان ۱۱ ماه پس از اعلام عادی سازی روابط بین خارطوم و تل آویو، تاکید کرد که هیچ نشانه‌ای از عادی سازی روابط با اسرائیل وجود ندارد.

آب پاکی روی دست اسرائیل ریخته شد/ عادی‌سازی بی غادی‌سازی!

به گزارش منیبان؛ وزیر خارجه سودان در گفت و گو با روزنامه نشنال امارات گفت که هیچ نشانه‌ای از عادی سازی روابط با اسرائیل و مذاکره در سطح رسمی وجود ندارد.

المهدی تصریح کرد: لغو قانون تحریم علیه تل آویو بدین معنی نیست که افتتاح سفارت اسرائیل در خارطوم را در نظر داریم.

این دیپلمات ارشد سودانی اکیدا گزارش‌ها مبنی بر سفر هیات‌های صهیونیستی برای گفت و گو در مورد همکاری در بخش‌های مختلف را رد کرد و گفت که هیچ برنامه‌ای برای ایجاد پایگاه دیپلماتیک اسرائیل وجود ندارد. 

وی گفت: سودان در تلاش برای عضویت در سازمان تجارت جهانی بود که شرط عضویت را نبود هیچ تحریمی بین کشورهای عضو گذاشته است.

وزیر خارجه سودان ادامه داد که خارطوم می‌خواهد درهایش به روی جهان را باز کند و شریک متفاوتی باشد.  

المهدی یادآورشد که بهبود روابط با تل آویو برای بهبود روابط با واشنگتن و غرب لازم بود و این مساله کاملا مربوط به حذف سودان از فهرست حامیان تروریسم آمریکا بود.

اقتصاد سودان طی چند دهه گذشته در نتیجه  تحریم های آمریکا و سوء مدیریت دولت عمر البشیر با مشکلات فزاینده ای دست و پنجه کرد. عمر البشیر طی کودتای نظامی در سال ۱۹۸۹ به قدرت رسید.

رژیم اشغالگر قدس و سودان تاکنون به طور رسمی موافقتنامه عادی سازی روابط را امضا نکرده اند هر چند دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا در اکتبر سال گذشته میلادی از بهبود روابط میان آن دو خبر داده بود.


ت ت
کدخبر: 40712 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها