در رابطه با مسالۀ خرید سامانه اس-۴۰۰

آمریکا عصبانی شد/ تحریم‌های جدیدی در راه است!

آمریکا از احتمال تحریم‌های جدید علیه ترکیه در رابطه با مسالۀ خرید سامانه اس-۴۰۰ روسی خبر داد.

آمریکا عصبانی شد/ تحریم‌های جدیدی در راه است!

به گزارش منیبان؛ اولین واکنش آمریکا به اظهارات اردوغانبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از آنکارا، سخنگوی وزارت امور خارجۀ آمریکا در گفتگویی تلویزیونی با شبکه تلویزیون دولتی یونان با بیان اینکه خرید سامانه‌های اس-۴۰۰ روسی از سوی ترکیه می‌تواند به روابط آنکارا و واشنگتن خدشه وارد آورد گفت خرید سلاح از روسیه توسط ترکیه می‌تواند موجب اجرایی شدن قانون کاتسا در مورد ترکیه شود و ممکن است مساله اعمال تحریم‌های دیگری علیه ترکیه نیز مطرح شود.

این مسئول آمریکایی در ادامه گفت: ما در هر فرصت و سطحی به ترکیه هشدار می‌دهیم از خرید سامانه‌های ضد موشکی اس-۴۰۰ ویا هر تجهیزات نظامی دیگر از روسیه خودداری کند.

اظهارات رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در سفر هفتۀ گذشته با آمریکا در گفتگو با شبکه سی بی اس مبنی بر اینکه آمریکا در بجا آوردن تعهدات خود صادق نیست روابط آنکارا و واشنگتن را دچار تشنج کرد.

اردوغان اخیرا از احتمال خرید یک محمولۀ دیگر سامانۀ اس-۴۰۰ از روسیه خبر داده بود که این مساله روابط متشنج میان آنکارا – واشنگتن را دو چندان کرده است.

رسانه‌های یونان در پی اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجۀ آمریکا در مورد ترکیه گفت واکنش آمریکا به اظهارات رییس جمهور ترکیه در مورد سامانه‌های اس-۴۰۰ روسی می‌تواند زمینه ساز تحریم‌های جدیدی علیه ترکیه باشد.


ت ت
کدخبر: 40808 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها