عملکرد مخالف بازار آهن و ارز + آخرین قیمت میلگرد و تیرآهن

طبق تازه‌ترین اخبار از بازار ارز، روز گذشته نرخ دلار نسبت به شنبه عقبگرد کرده و با قیمت ۲۸ هزار و ۱۳۰ تومان معامله شد درحالی که در بازار آهن شاهد ثبات نسبی قیمت‌ها بودیم و برخی شرکت‌ها نیز افزایش قیمت داشتند.

عملکرد مخالف بازار آهن و ارز + آخرین قیمت میلگرد و تیرآهن

به گزارش منیبان، در نتیجه تأثیر تصمیمات سیاسی بر بازار، گزارش‌ها حاکی از این است که در پی سخنرانی رهبر انقلاب و کاهش تنش‌های نظامی در شمال غرب کشور و همچنین اعلام آمادگی وزیر امور خارجه درباره بازگشت ایران به مذاکرات برجام، تنش‌های بازار ارز تا حدودی فروکش کرد.

همانطور که مشاهده می‌شود نرخ ارز بر اثر مداخلات سیاسی عقبگرد کرده و تاحدودی به ثبات رسیده اما قیمت‌ها در بازار آهن تا حدودی افزایشی و بعضا نیز بدون تغییر بوده است، درحالی که اتفاق سیاسی منفی جدیدی که بر این افزایش قیمت‌ها دامن بزند روی نداده است. از این رو سیر صعودی بازار آهن توجیهی ندارد. براساس آمارها از قیمت روز آهن، روز گذشته شاهد ثبات قیمت میلگرد در اغلب شرکت‌ها بودیم، اما برخی شرکت‌ها نیز ۵۰ الی ۱۰۰ تومان افزایش قیمت داشتند. مثلا میلگرد ۱۲ آریا ذوب در روز گذشته روی قیمت ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان قرار گرفت. قیمت ناودانی و نبشی هم در سه شرکت بدون تغییر بود و در برخی شرکت‌ها ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان افزایش قیمت مشاهده شد و نبشی ۴ ناب تبریز روی قیمت ۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان قرار گرفت و نبشی کارخانه آریان فولاد با ضخامت ۳، افزایش قیمت ۱۰۰ تومانی داشت.

 قیمت تیرآهن نیز در بخش کیلوفروشی در برخی شرکت‌ها افزایش ۱۵۰ تومانی داشت و در برخی دیگر بدون تغییر بود. در بخش شاخه‌ای نیز بین ۳۰ الی ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت. همچنین قیمت پروفیل نیز سیر صعودی را تجربه کرده و حدود ۱۰۰ الی ۱۶۰۰ تومان با افزایش قیمت اعلام شد. اما در کنار این برخی شرکت‌ها نیز با کاهش ۳۰۰ الی ۶۰۰ تومانی اعلام قیمت کردند، برخی دیگر نیز ثبات داشته و بدون تغییر بودند.

همچنین در نتیجه پیگیری‌های انجمن فولاد در راستای عرضه اختصاصی ورق گرم کارخانه فولاد مبارکه برای تولیدکنندگان ورق سرد در بازار بورس کالا، خبرها بیانگر اجرای این تصمیم در سه‌شنبه هفته گذشته و افزایش درآمد فولاد مبارکه اصفهان از این محل بود. طبق آمار نهایی معاملات روز گذشته بازار بورس، ورق رنگی کارخانه فولاد مبارکه به قیمت ۳۰ هزار و ۸۲۳ تومان به فروش رسید که این رقم بیانگر رشد عرضه ۱/۴ درصدی این محصول است.


ت ت
کدخبر: 42109 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      • عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: مماشات بایدن و سران اروپا در قبال جنایات نتانیاهو در غزه و لبنان و ادامه این روند…