حرف‌های ترامپ کار دستش داد!

هائیتی اظهارات نژادپرستانه دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا مبنی بر اینکه مهاجرانی که وارد ایالات متحده می شوند آمریکایی‌ها را در معرض خطر ابتلا به ایدز قرار می‌دهند محکوم کرد.

حرف‌های ترامپ کار دستش داد!

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری فرانسه، سفارت هائیتی در واشنگتن شنبه شب سخنان نژادپرستانه و بی اساس درباره مهاجران هائیتی توسط دونالد ترامپ را محکوم کرد.

براساس بیانیه سفارت هائیتی، این اظهارات رذالت آمیز موجب نفرت و اختلاف در مورد مهاجران می‌شود.

ترامپ پنجشنبه گذشته در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز بدون ارائه مدرکی مدعی شد که ما صدها هزار نفر را از هائیتی وارد کرده‌ایم. هائیتی دارای یک مشکل بزرگ ایدز است.

ترامپ مدعی شد: بسیاری از این افراد احتمالاً مبتلا به ایدز هستند و آنها به کشور ما می‌آیند و ما هیچ کاری در این زمینه انجام نمی‌دهیم، ما اجازه می‌دهیم همه وارد شوند. این برای کشور ما مانند آرزوی مرگ است.

سخنان نژادپرستانه ترامپ در حالی بیان می شود که بر اساس داده های بانک جهانی، شیوع ایدز در هائیتی در ۱۵ سال گذشته به طور پیوسته در حال کاهش بوده و در حال حاضر تعداد بیماران ۱۵ تا ۴۹ ساله هائیتی به میزان ۱.۹ درصد برآورد شده است.

به دنبال ورود ۳۰ هزار مهاجر از هائیتی به آمریکا از طریق مرز مکزیک، وزارت امورخارجه دولت بایدن نیز در تداوم اجرای سیاست‌های ضد مهاجرتی دولت ترامپ برای این مهاجران نسبت به سفر به آمریکا خط و نشان کشید و به آنان اخطار داد.

بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا گفت که موضع واشنگتن کاملا روشن است و مهاجرانی که قصد ورود به ایالات متحده را دارند خود را در مسیر بسیار خطرناکی قرار می‌دهند.

تداوم سیاست های ضد مهاجرتی دولت ترامپ در دولت بایدن در حالی است که چندی پیش، دانیل فوت نماینده ویژه آمریکا در امور هائیتی، با ارائه استعفا نامه خود به بلینکن علام کرد که او "در تصمیم غیرانسانی و مخرب آمریکا برای اخراج هزاران پناهنده هائیتی از مرز آمریکا و مکزیک مشارکت نخواهد کرد.


ت ت
کدخبر: 43137 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها