مسکو با این اتفاق در جهان شگفتی ساز می‌شود!

مسکو قرار است اولین شهر در جهان باشد که سیستم حمل و نقل عمومی اش به طور کامل برقی می شود.

مسکو با این اتفاق در جهان شگفتی ساز می‌شود!
پیشنهاد ویژه

به گزارش منیبان؛ به نقل از راشاتودی، روسیه بنا دارد تا سال ۲۰۲۸ پایتخت‌اش را از اتوبوس های دیزلی پاک کند.

«سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو در کنفرانس هفته انرژی روسیه گفت که مسکو اکنون یکی از بزرگترین ناوگان های اتوبوس برقی در جهان را داراست.

تا پایان سال جاری میلادی، این تعداد به یک هزار خواهد رسید. بعلاوه، طی شش تا هفت سال آینده، اتوبوس های برقی بیشتری مورد استفاده قرار می گیرد و همه خودروهای دیزلی از رده خارج می شود.

شهردار مسکو همچنین گفت که سرعت توسعه حمل و نقل ریلی در این شهر نیز از همه شهرهای اروپایی و آمریکایی پیشی گرفته است.

اوایل ماه جاری میلادی، اداره حمل و نقل مسکو اعلام کرد که هشتصدمین اتوبوس برقی وارد خیابان های پایتخت شده است. از اولین خودرو از این نوع در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد.

سوبیانین در ماه اوت (مرداد) با افتخار گفت که ناوگان هشتصد تایی اتوبوس های برقی شهر مسکو بسیار بزرگتر از سایر پایتخت های بزرگ اروپایی است.  

وی افزود: امروزه ۴۰۰ اتوبوس برقی در لندن، ۱۵۰ اتوبوس در پاریس، ۲۰۰ اتوبوس در برلین و ۲۱۱ اتوبوس برقی در آمستردام فعالیت دارند.

وی افزود: اتوبوس های برقی مسکو در ۵۶ مسیر تردد دارند. سه سال فعالیت باعث شده این اتوبوس ها بیش از ۴۰ میلیون کیلومتر را بپیمایند و بیش از ۱۰۰ میلیون مسافر را جابجا کنند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ماه گذشته پیشرفت سبز ناوگان حمل و نقل عمومی مسکو را مورد تمجید قرار داد و آن را برای بوم شناسی پایتخت حائز اهمیت برشمرد.

سیستم ریلی زیرزمینی مسکو نیز با برق کار می کند. پیشتر در هفته جاری، متروی مسکو از سیستم FacePay رونمایی کرد. شهروندان مسکو با استفاده از این سیستم دیگر نیازی به کارت کشیدن هنگام استفاده از مترو ندارند.


ت ت
کدخبر: 44365 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها