روسیه خواسته جدید خود را مطرح کرد+جزییات

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، خواستار توسعه همکاریهای روسیه با کشورهای اروپای شمالی شد.

روسیه خواسته جدید خود را مطرح کرد+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری تاس، لاوروف روز سه شنبه در هجدهمین نشست شورای کشورهای منطقه دریای بارنتز و اروپا و قطب شمال در شهر «ترومسیو» در شمال نروژ گفت: همکاری در چارچوب شورای کشورهای حوزه منطقه دریای بارنتز و اروپا و قطب شمال، کانال مهمی برای گفت و گوها و مرتبط کننده کشورهای عضو آن است.

شورای کشورهای منطقه دریای بارنتز و اروپا و قطب شمال، روز ۱۱ ماه ژانویه سال ۱۹۹۳میلادی در دیدار وزیر خارجه روسیه با کشورهای اروپای شمالی در شهر «کرکنس» نروژ تاسیس شده است و روسیه، دانمارک، ایسلند، نروژ، فنلاند، سوئد و کمیسیون اروپا در آن عضویت دارند و انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا، هلند، لهستان، آمریکا و ژاپن به عنوان ناظر در آن حضور دارند.   

 وزیر خارجه روسیه در نشست امروز این شورا گفت: اطمینان دارم که برای کشورهای ما، همکاری های در چارچوب این شورا، نوعی کانال ارتباط دهنده برای گفت و گو و همکاری است. کشورهای عضو شورا در چارچوب آن می توانند مسائل کلیدی برای منطقه را در فضای کاری و سازنده و بدون تاثیرپذیری از شرایط سیاسی روزمره، بررسی کنند.

لاوروف با اشاره به اینکه ریاست دوره ای شورای کشورهای منطقه دریای بارنتز و اروپا و قطب شمال از استان وستربوتن سوئد به منطقه خودمختار ننتسکی (در شمال روسیه) تحویل می شود گفت: تلاش های منطقه خودمختار ننتسکی روسیه برای توسعه و هماهنگی همکاریها تمرکز خواهد یافت.

روابط روسیه و غرب بویژه آمریکا در سال های اخیر پرتنش شده است.

آمریکا و اتحادیه اروپا دهها بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد روسیه وضع کرده اند و صدها تن از مقامها و شهروندان و نیز شرکت های روسی در فهرست سیاه تحریم های غربی قرار گرفته اند.  


ت ت
کدخبر: 45738 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها