کودتا در فرانسه؟/ ماجرا چیست؟

اداره کل امنیت داخلی فرانسه از کشف و خنثی سازی یک کودتا در قالب عملیات موسوم به اَزور(Azur) خبر داد که برخی از تحلیلگران آن را یک ماجرای تبلیغاتی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری پیش روی فرانسه دانسته اند.

کودتا در فرانسه؟/ ماجرا چیست؟

به گزارش منیبان؛ منابع خبری فرانسه از کشف کودتای موسوم به عملیات ازور (opération Azur) پرده برداشتند که گفته شده  چریک ها و سازمان های شبه نظامی قصد سرنگونی الیزه را داشتند.

روزنامه فرانسوی لوپریزین از «رمی دیه» نظامی فرانسوی ۵۵ ساله ای در این ارتباط نام برده است. وی که به جرم مشارکت در اقدامات تروریستی تحت بازجویی و بازداشت موقت نزد مقامات قضایی فرانسه به سر می برد، متهم به سازماندهی کودتا برای سرنگونی الیزه است.

این نشریه فرانسوی افزود: طراحی این عملیات از مالزی به یک سال قبل و زمانی بر می گردد که فرانسه درگیر بحران بهداشتی ناشی از شیوع کووید-۱۹ بوده است.

لوپریزین همچنین ادامه داد: تشکیلات "رمی دیه" شامل دو شاخه نظامی و غیرنظامی و از نظر تسلیحاتی و بکارگیری نیرو کاملاً سازمان یافته عمل کرده است.

این رسانه فرانسوی تصریح کرد، این تشکیلات در تیررس سرویس های امنیتی فرانسه قرار داشت و به کشف طراحی های خشونت بار آن انجامیده است.

ادعای مقامات امنیتی فرانسه در کشف و خنثی سازی این کودتای پیچیده در حالی است که به زعم برخی تحلیلگران و کارشناسان این ماجرا یک اقدام تبلیغاتی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری پیش روی فرانسه است.


ت ت
کدخبر: 46287 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها