دعوای داخلی بالا گرفت/ موضوع اصلی واکسن کروناست!

شماری از مقامات ایالتی آمریکا در حال اقدام برای شکایت از دولت بایدن به دلیل صدور فرمان الزام واکسیناسیون کرونا برای پیمانکاران فدرال هستند.

دعوای داخلی بالا گرفت/ موضوع اصلی واکسن کروناست!

به گزارش منیبان؛ به نقل از تارنمای شبکه ای بی سی نیوز، ۱۲ فرماندار و مقام ارشد ایالتی در آمریکا با هدف ایجاد مانع در مسیر فرمان الزام واکسیناسیون کرونا برای پیمانکاران فدرال، قصد طرح شکایت و اقامه دعوی از دولت بایدن را دارند.

این مقامات ایالتی اعلام کردند که طرح الزامی عنوان شده از سوی دولت بایدن برای واکسیناسیون کرونا پیمانکاران فدرال ، غیرقانونی و مغایر با قوانین فدرال می‌باشد.

جو بایدن رئیس جمهوری امریکا پیشتر طی فرمان‌های اجرایی در اوایل سپتامبر تمامی کارمندان فدرال و پیمانکاران فدرال را ملزم به واکسینه شدن در برابر کرونا کرده و عنوان کرد واکسیناسیون برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ امری لازم به شمار می رود.

بایدن پیشتر گفته بود: ما باید از کارگران و کارمندان واکسینه شده در برابر همکاران واکسن نزده‌شان حفاظت کنیم.

مقامات این ایالت‌ها شامل آرکانزاس، میسوری، آیوا، مونتانا، نبراسکا، نیوهمپشایر، داکوتای شمالی، داکوتای جنوبی و ویومینگ یک اقامه دعوی مشترک در یک دادگاه منطقه ای در میسوری تنظیم کرده اند.

ایالت های  تگزاس و فلوریدا نیز اقامه دعوی مشابه ای  را به طور جداگانه تنظیم کرده اند.

در شکایت مشترک چند ایالت ضمن اشاره به یک بند قانونی در مورد اختیارات ایالتی و قوانین فدرال عنوان شد که این فرمان دولت بایدن مغایر با قوانین فدرال بوده است.

"کیم رینالدز" فرماندار آیوا عنوان کرد: این فرمان سوءاستفاده از قدرت است و ما آن را نمی پذیریم. این فرمان دولت بایدن فقط وضعیت کمبود نیروی انسانی و مسائل مربوط به زنجیره توزیع کالاها را وخیم می کند.

کاخ سفید پیشتر هشتم دسامبر را به عنوان ضرب الاجلی برای واکسیناسیون پیمانکاران فدرال تعیین کرده بود؛ با این حال از انعطاف‌پذیری در اجرایی شدن این طرح برای مقاطعه‌کاران سخن به میان آورده است.

اخیرا شماری از نظامیان و پیمانکاران ارتش آمریکا درمورد اجبار و الزام واکسیناسیون کرونای دولت بایدن با تنظیم شکایتی، به آن اعتراض و آن را به چالش کشیدند.


ت ت
کدخبر: 46293 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها