هشدار جدی چین به آمریکا داده شد/ وارد شدن شوک به واشنگتن!

وزیر امور خارجه چین ضمن هشدار نسبت به تبعات رفتارهای غلط آمریکا در تخریب صلح و ثبات تایوان تاکید کرد: تایوان قسمتی از سرزمین چین است. این مساله مورد تایید گسترده جامعه بین المللی می‌باشد و از اصول روابط بین الملل محسوب می شود و همه کشورها به صورت مشترک آن را رعایت می کنند.

هشدار جدی چین به آمریکا داده شد/ وارد شدن شوک به واشنگتن!

به گزارش منیبان، رادیو بین المللی چین روز شنبه اعلام کرد: «وانگ یی» در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در رم در پاسخ به سؤالات خبرنگاران افزود " تنها یک کشور چین در جهان وجود دارد و دولت جمهوری خلق چین نیز تنها دولت قانونی و نماینده کشور چین محسوب می شود".

 این مقام ارشد چین در ادامه سخنان خود تاکید کرد که تاریخ و حقایق حقوقی مربوط به اصل چین واحد را نمی توان به چالش کشید و روند اتحاد مسالمت آمیز چین با جمعیت ۱.۴ میلیارد نفری آن روندی توقف ناپذیر است و آینده تایوان نیز به جز اتحاد با سرزمین اصلی چین گزینه دیگری ندارد؛ چرا که تایوان قسمتی از چین است و از موقعیت دیگری در قوانین بین المللی برخوردار نیست.

وانگ گفت: مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۷۱ میلادی با اکثریت آراء قطعنامه شماره ۲۷۵۸ را تصویب کرد و کرسی قانونی جمهوری خلق چین در این سازمان احیاء شد که به معنای حل شدن کامل موضوع حق نمایندگی چین در سازمان ملل و سایر نهادهای بین المللی از زوایای سیاسی، قانونی و رویه ای است.

به گفته وی طی روزهای اخیر برخی کشورها از جمله آمریکا درصدد بر آمده اند درباره مساله تایوان جنجال به پا کنند. این در حالی است که چنین رفتارهایی بر خلاف تعهدات سیاسی این کشورها هنگام برقراری روابط دیپلماتیک شان با چین است.

وزیر خارجه چین افزود: این کشورها با نادیده گرفتن عزم مشترک اعضای سازمان ملل که در قطعنامه شماره ۲۷۵۸ نمایان شده است، هدف و اصول منشور سازمان ملل و همچنین صلح و ثبات تنگه تایوان را تخریب کرده اند.

وی ادامه داد: این کشورها در طول ۵۰ سال گذشته نتوانسته اند در اجرای اصل چین واحد، مانع تراشی کنند و امروز نیز در قرن بیست و یکم، توطئه آنها موفق نخواهد شد و اگر این کشورها برای انجام رفتارهای اشتباه خود پافشاری کنند؛ در این صورت بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد.


ت ت
کدخبر: 46390 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها