روسیه از ساخت داروی کاهش تاثیرات ویروس کرونا بر بدن انسان گفت

وزارت دفاع روسیه از ساخت یک مکمل فعال بیولوژیکی برای کاهش تاثیرات ویروس کرونا بر بدن انسان و مداوای بیماران خبر داد.

روسیه از ساخت داروی کاهش تاثیرات ویروس کرونا بر بدن انسان گفت

به گزارش منیبان، روزنامه کراسنایا زویوزدا متعلق به وزارت دفاع روسیه روز جمعه نوشت: دانشمندان پژوهشگاه شماره ۲۷ علمی و تحقیقاتی وزارت دفاع روسیه  یک مکمل فعال بیولوژیکی بی نظیری را ساخته اند که می تواند تجمع ویروس کرونا را در یک بیمار ۱۶ برابر کاهش دهد.

ایگور کیریلوف رییس نیروی محافظت رادیواکتیوی، شیمیایی و بیولوژیکی وزارت دفاع روسیه در گفت وگو با این رسانه یادآورشد که مکمل فعال بیولوژیکی به نام «کووباد» ویژه مداوای کرونا، در ماه نوامبر جاری به ثبت دولتی رسیده است.

به گفته کیریلوف، تحقیقات نشان داده است که افزودن این مکمل بیولوژیکی به غذا، در روز دوم تجمع ویروس های کرونا را به نصف و در روز ششم ۱۶ بار کاهش می دهد. رسانه روسی نوشت: کاهش تجمع ویروس های کرونا در بدن انسان، از تاثیرات ویروس بر بدن می کاهد و بیماری به صورت خفیف جریان می یابد.  

 همچنین الکساندر گینزبورگ رییس مرکز ویروس شناسی گاملیا (سازنده واکسن اسپوتنیک وی) وابسته به وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که   این مرکز در حال ساخت دارویی برای مقابله با تکثیر ویروس کرونا است.

 روسیه تاکنون چندین دارو برای مداوای بیماران کرونایی و نیز جلوگیری از تکثیر ویروس کرونا ساخته است.

بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا در روسیه، در شبانه روز اخیر در این کشور ۴۰ هزار و ۷۵۹ نفر به کرونا مبتلا شدند یا تست کرونای آنها مثبت بوده و ۱۲۳۷ نفر هم بر اثر این بیماری جان خود را ازدست داده اند.


ت ت
کدخبر: 48449 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها