این موضوع ضربه بزرگی به آلمان وارد خواهد کرد+جزییات

انگلا مرکل که به زودی از مقام صدراعظمی آلمان کنار خواهد رفت، با اشاره به موج جدید شیوع کرونا در اروپا و بخصوص دراین کشور گفت: «کووید-۱۹» با تمام قوا به آلمان ضربه می زند.

این موضوع ضربه بزرگی به آلمان وارد خواهد کرد+جزییات

به گزارش منیبان؛ تارنمای خبری سی ان ان باانتشار این خبر نوشت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان طی روزهای اخیر به طرز بی سابقه ای افزایش یافته است بطوری که انگلا مرکل نسبت به وضعیت هولناک بوجود آمده هشدار داد.

بنابراین گزارش، «موسسه رابرت کخ» (RKI)، مرکز کنترل و بیماری آلمان دراین باره اعلام کرد: طی ۲۴ساعت گذشته ۶۵هزار و ۳۷۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

«لوتار ویلر» (Lothar Wieler) رئیس موسسه رابرت کخ اواخر روز گذشته (چهارشنبه)دراین باره گفت: این آمار به نظر همچنان رو به افزایش است و می تواند آمار مبتلایان به کووید-۱۹  را به دو برابر و یا حتی سه برابر این رقم برساند.

تارنمای خبری سی ان ان نوشت: شمار جان باختگان مبتلا به کووید-۱۹ در آلمان  طی شب گذشته (چهارشنبه)تا امروز (پنجشنبه) ۲۶۴ نفر گزارش شد که این آمار،  شمار کلی جان باختگان به ویروس کرونا را از بدو شیوع در آلمان در مجموع به ۹۸ هزار نفر رساند.

بنابر اعلام موسسه رابرت کخ طی یکهفته شاخص مبتلایان به کووید-۱۹ در آلمان از هر ۱۰۰هزار نفر به ۳۳۷ مورد  رسید که این میزان نسبت به هفته قبل تر از آن که  ۲۴۹ مورد ابتلا به این ویروس بود، افزایش یافته است.

 

مرکل: موج چهارم کرونا به آلمان ضربه می زند

سی ان ان افزود: انگلا مرکل دراین باره گفت «این وضعیت که نتیجه موج چهارم کرونا بود، در واقع کووید ۱۹ با تمام قوا به کشور ضربه وارد می کند ».

صدراعظم کنونی آلمان که قراراست تا چندی دیگر قدرت را به جانشین خود واگذار کند، اضافه کرد:«وضعیت کنونی همه گیری کرونا در آلمان دراماتیک بوده و نمی توانم طور دیگری آنرا بیان کنم».

سی ان ان گزارش داد: آلمان در میان کشورهای اروپای غربی، پایین ترین میزان واکسیناسیون در برابر کرونا را داشته و بنابر اعلام موسسه رابرت کخ، تنها ۶۷ درصد از جمعیت آلمان بطور کامل واکسینه شده اند.

بنابر گزارش تارنمای «وردمترز دات اینفو»   (worldometers.info) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۲۵۵میلیون و ۸۰۰ هزار نفررسیده است که از این تعداد بیش از پنج میلیون نفر جان باخته اند.

آلمان نیز با بیش از پنج میلیون و ۱۶۹ هزار فرد مبتلا به کووید-۱۹ که از این تعداد ۹۸هزار و ۹۰۰ نفر جان باخته اند، در رده دهم کانون انتشار این ویروس قرار دارد.


ت ت
کدخبر: 49488 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها