برگزاری رزمایش بزرگ در مرز افغانستان!+جزییات

جمهوری های ازبکستان و قزاقستان در آسیای مرکزی در پاسخ به تهدیدهای امنیتی از ناحیه تروریست های افغانستان، در نزدکی مرز با این کشور تمرینات نظامی برگزار کرده‌اند.

برگزاری رزمایش بزرگ در مرز افغانستان!+جزییات

‌به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری ازبکستان (اوزا)، وزارت دفاع این کشور امروز اعلام کرده است به طور مشترک با قزاقستان در شهر "ترمذ" در نزدکی مرز افغانستان یک رزمایش برگزار کرده است.

این تمرین نظامی ازبکستان با قزاقستان که در پاسخ به تهدیدهای امنیتی از سوی تروریست های داخل خاک افغانستان در ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) در منطقه نظامی در نزدیکی شهر ترمذ ازبکستان آغاز شده بود تا امروز چهارشنبه ادامه یافت.

وزیر دفاع ازبکستان می‌گوید در این مانور نظامی که در نزدیک ترمذ برگزار شده است، حدود ۳۰۰ سرباز، ۵۰ ادوات نظامی، توپخانه، جت‌های جنگنده، بالگرد و هواپیماهای بدون سرنشین شرکت کردند.

لازم به ذکر است که پس از سقوط دولت سابق افغانستان و روی کار آمدن طالبان در این کشور، این چندمین رزمایش نظامی مشترک کشورهای عضو اتحادیه جماهیر شوروی (سابق) می باشد که از ترس تهدیدات امنیتی از داخل افغانستان برگزار شده است.

اعضای «سازمان پیمان امنیت جمعی» که به نوعی روسیه رهبری آن را بر عهده دارد، چندی پیش در ولایت ختلان تاجیکستان که در نزدیکی با خاک افغانستان قرار دارد، یک رزمایش نظامی بزرگ به مدت شش روز برگزار کرده بودند.


ت ت
کدخبر: 50553 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها