جزییات دیدار امیرعبداللهیان با اعضای کمیسیون امنیت ملی

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به نشست کم سابقه کمیسیون با وزیر امور خارجه در میانه دور هفتم مذاکرات وین، گفت: «قانون راهبردی لغو تحریم‌ها» و مصوبات «کمیته تطبیق مذاکرات هسته ای» فصل الخطاب است و مجلس و دولت بر روی این دو مهم متفق القول هستند.

جزییات دیدار امیرعبداللهیان با اعضای کمیسیون امنیت ملی

به گزارش منیبان، به نقل از خانه ملت، وحید جلال زاده با اشاره به نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی مجلس با وزیر امور خارجه، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نشست کم سابقه ای با وزیر امور خارجه، معاونین و مدیران ارشد وزارت در میانه دور هفتم مذاکرات وین به بررسی مسائل سیاست خارجی پرداخت. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: گزارش صد روزه دلگرم کننده حوزه دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، حاکی از توسعه و تسهیل مبادلات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه با راهبرد افزایش حجم مبادلات اقتصادی در آینده بود.

وی ادامه داد: "قانون راهبردی لغو تحریم‌ها"و مصوبات"کمیته تطبیق مذاکرات هسته ای" فصل الخطاب است و  مجلس و دولت بر روی این دو مهم متفق القول هستند.گزارش ‎مذاکرات وین حاکی از تسلط، تعادل و عقلانیت و اهتمام تیم کشورمان برای رسیدن به منافع حداکثری در برابر کشورهای ۴+۱ بود که مورد حمایت اعضای کمیسیون قرار گرفت.

جلال زاده یادآور شد: سفرا، افسران دستگاه دیپلماسی کشور در صف مجاهدانه سیاست خارجی هستند. انتخاب اصلح با روحیه انقلابی و معطوف به راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب مطالبه اولیه از دولت سیزدهم است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین اظهار کرد: تقویت دیپلماسی رسانه‌ای، آب، اقتصادی، پارلمانی، دفاعی و اهمیت سیاست خارجی متوازن با اولویت قرار دادن کشورهای همسایه، هماهنگی حداکثری تیم اقتصادی دولت و تیم مذاکره کننده هسته‌ای و تحول در ساختار وزارت امور خارجه از مطالبات مهم مطرح شده در این نشست بود.


ت ت
کدخبر: 52884 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها