شرکت کنندگان در نشست دموکراسی به منافع آمریکا خدمت می‌کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از برگزاری نشست به اصطلاح دمکراسی که امروز در آمریکا آغاز به کار می کند، تصریح کرد: شرکت کنندگان در نشست به اصطلاح دموکراسی به منافع آمریکا خدمت می کنند.

شرکت کنندگان در نشست دموکراسی به منافع آمریکا خدمت می‌کنند

به گزارش منیبان، زاخارووا در کانال تلگرامی خود نوشت: آمریکا به شرکت کنندگان در نشست دموکراسی که امروز و فردا به ابتکار این کشور برگزار می شود، حق افتخاری خدمت به منافع واشنگتن می دهد.

وی به سخنان اخیر جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرد که گفته است نظام مناسبات بین المللی بتدریج متحول می شود و ساختار کنونی این نظام که در راس آن سازمان ملل قرار گرفته و پس از جنگ دوم جهانی شکل گرفته به گذشته سپرده می شود.

زاخارووا افزود: آن مساله را بیش از سه سال است که بیان می کنیم و ایالات متحده آمریکا نظام مناسبات بین المللی را که بر قوانین بین المللی و جایگاه مرکزی سازمان ملل استوار شده است، بخاطر ایجاد محدوده های منافع برای خود و سلطه و برتری بر جهان، ازبین می برد.  

وی ادامه داد: آمریکا به همین منظور گردهمایی به نام نشست دموکراسی برگزار می کند که شرکت کنندگان آن اجازه افتخاری خدمت به منافع آمریکا به دست می آورند.  

اجلاس سران برای دموکراسی امروز در  آمریکا آغاز بکار می کند و  سران کشورها، فعالان حقوق بشر و تجار  از ۱۱۰ کشور و منطقه برای شرکت در این اجلاس مجازی دو روزه دعوت شده اند.

جمهوری اسلامی ایران، روسیه، مجارستان، چین، ترکیه، عربستان سعودی، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، کره شمالی، ونزوئلا، نیکاراگوئه، سودان و اتیوپی و همچنین تعدادی دیگر از کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین و آسیا در فهرست دعوت شدگان این اجلاس نیستند.

وزارت خارجه آمریکا درحالی در یک حرکت نمایشی قصد برگزاری نشست دموکراسی با دعوت از ۱۱۰ کشور جهان را دارد که خود دموکراسی در کشور میزبان با توجه به سرکوب خیزش های مدنی، رفتارهای نژادپرستانه و آنچه در ششم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۷ دی ماه ۱۳۹۹) و درحمله به کنگره آمریکا از سوی سفیدپوستان آمریکایی رخ داد، از سوی معتبرترین نهادها و موسسات بین المللی زیر سوال قرار گرفته است.

 وزارت امور خارجه روسیه پیشتر در بیانیه ای اعلام کرد که آمریکا با داشتن نواقص متعدد در عرصه دموکراسی، اجازه اخلاقی برای برگزاری نشست دموکراسی را ندارد.

 در بیانیه وزارت خارجه روسیه خاطرنشان شده است: آمریکا قبل از اینکه به صدور دموکراسی بپردازد، باید مسائل داخلی خود از جمله تفرقه بوجود آمده در جامعه این کشور را برطرف کند.

در این بیانیه گفته شده است: آمریکا در حالی سعی دارد نقش رهبر جهانی دموکراسی را ایفا کند که این کشور سالهاست که بیشترین تعداد زندانیان را دارد و در زندانهای این کشور بیش از دو میلیون نفر در حبس بسر می برند. 


ت ت
کدخبر: 53050 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها