آیا پژو پارس کارکرده بخریم یا نه؟+مزایا و معایب
با خرید پژو پارس دست دوم سالم، اطمینان و آرامش جاده را از آن خود کنید.
به گزارش منیبان؛ پژو پارس یکی از محبوبترین خودروهای تولید شده توسط ایران خودرو است که بیش از 15 سال از حضور آن در بازار ایران میگذرد. در طی این سالها این سدان محبوب دچار تغییراتی شده است و بهبودها و افتهایی در عملکرد آن مشاهده میشود.
با خرید پژو پارس دست دوم سالم، اطمینان و آرامش جاده را از آن خود کنید. امروزه کاربرد خودروها در زندگی بشر بسیار متنوع و بسیار گسترده شده است، بهطوریکه اگر خودروها را از زندگی روزمره حذف کنیم شاید تمدن بشری دیگر به شکل کنونی وجود نداشته باشد.
پژو پارس خودروی مرکز تحقیقات ایران خودرو است که در سال 79 به بار نشست. این خودرو در ابتدا با نام X9 استارت خورد اما پس از مدتی به سفیر و در آخر به پرشیا تغییر نام داد. در سالهایی که ایران خودرو با هوشمندی پرشیا را به بازار معرفی کرد، در میان خودروهای خودروسازان داخلی تقریباً هیچ رقیبی در کلاس پرشیا وجود نداشت و این خودرو از همان اوایل عرضه هم از فروش خوبی برخوردار بود.
به دلیل استفاده از یک موتور 1.8 لیتری 16 سوپاپه، که در زانتیا نیز استفاده میشود، این خودرو دارای قدرت بیشتر نسبت به سایر پارسهای موجود در بازار است. علاوه بر این وزن کمتر این خودرو سبب شده است در شتاب گیری نیز عملکرد خوبی داشته باشد.
پارس elx 1.8 دارای تجهیزات کمتری نسبت به lx است و به طور کلی استهلاک کمتری هم دارد. اگر قصد خرید پارس موتور زانتیا کارکرده را داشته باشید میتوانید آگهیهای مربوط به این خودرو را در سایت دیوار مشاهده کنید. میانگین قیمت این خودرو در دیوار بین 30 تا 70 میلیون تومان است که بستگی به مدل خودرو دارد. در این بین خودروهای مدل 83 تا 86 وضعیت بهتری دارند و معمولاً خودروهای 86 به بعد از لحاظ کیفیت قطعات دچار مشکل شدهاند.
پرشیای دیروز و پارس امروز با استفاده از پلت فرم پژو 405 طراحی شدند که در آن سالها هنوز این قدر قدیمی نشده بود و برای بازار انحصاری کشور مناسب بود. ایران خودرو در توصیف پارس آن را اولین خودروی شیک بازار ایران نامیده است که البته به نظر میرسد ایران خودروییها مونتاژ کادیلاک ایران (سویل) و بیوک ایران (اسکای لارک) شورولت نوا و ... را در دهههای پیشین که همگی با فناوری روز در زمان خودشان مونتاژ و به بازار کشور ارائه شدند را فراموش کردهاند. با این حال خیلی از صاحب نظران، پارس یا همان پرشیا را هنوز هم موفقترین خودروی فیس لیفت شده در کشور میدانند.
ارس دوگانه هیچگاه به محبوبیت سایر برادران خود در ایران نرسید. خرید پارس دوگانه به دلیل وجود مشکلات زیاد با گازسوز بودن خودرو توصیه نمیشود. مورد بعدی ELX 2.0 است که همان امکانات ELX 1.8 را با موتور XUM جدید که سایپا معرفی کرده است دارا است. اما به دلیل راندمان پایین این موتور و مشکلات زیاد آن و در نتیجه استهلاک بالا خریدار زیادی در بازار ندارد.