کدام کشور مقصر بحران مهاجرت مرز بلاروس-لهستان است؟

سفر روسیه در آمریکا به مجله "نیوزویک" گفت که "بحران مهاجرت" در مرز بلاروس-لهستان ناشی از سیاست مینسک نیست، بلکه مسبب این بحران تلاش‌های غرب برای "تحمیل دیدگاه دموکراسی" در سراسر جهان است.

کدام کشور مقصر بحران مهاجرت مرز بلاروس-لهستان است؟

به گزارش منیبان از خبرگزاری اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا اظهار کرد: علت اصلی این وضعیت تلاش‌های غرب از جمله آمریکا برای تحمیل دیدگاه دموکراسی در جهان است.

وی خاطرنشان کرد: در دهه‌های گذشته، چنین فعالیت‌هایی از جانب غرب و شرکایش منجر به مجموعه‌ای از درگیری‌ها شده است. در نتیجه، ما شاهد زوال چشمگیری در حوزه امنیت خاورمیانه و آفریقای شمالی، سقوط اقتصادی و سیل عظیم مهاجران بودیم. متاسفانه، غرب به تعهداتش درخصوص بازسازی کشورهای جنگ‌زده و برگرداندن زندگی عادی به مردمان این کشورها، عمل نکرد. به همین علت است که بلاروس به نقطه‌ای گذار برای پناهجویان تبدیل شده است و این تقصیر مینسک نیست.

آنتونوف همچنین از کشورهای غربی خواست تا "زبان تحریم‌ها" را علیه بلاروس کنار بگذارند و "اتهامات سیاسی" علیه این کشور را متوقف کنند.

وی افزود: بگذریم از اینکه سازمان‌دهندگان قاچاق انسان از خاورمیانه در اروپا هستند. ما معتقدیم که تنها راه‌حل موجود گفت‌وگو سازنده با مینسک درخصوص این مسائل است.


ت ت
کدخبر: 54818 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها