نخست وزیر پاکستان، پوتین را ستایش کرد

نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهوری فدراسیون روسیه طی گفت وگوی تلفنی آخرین تحولات مرتبط با همکاری‌های دوجانبه، وضعیت منطقه از جمله افغانستان و پدیده اسلام هراسی را بررسی کردند.

نخست وزیر پاکستان، پوتین را ستایش کرد

به گزارش مُنیبان، «عمران‌خان» روز دوشنبه در حساب کاربری خود در توییتر از رایزنی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» خبر داد و نوشت: از مواضع قاطع رئیس جمهوری روسیه علیه سوء استفاده از آزادی بیان و توهین به ساحت مقدس پیامبر ما حضرت محمد مصطفی (ص) قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: پوتین اولین رهبر غربی است که در قبال احساسات مسلمانان نسبت به پیامبر مکرم اسلام (ص) همدلی و حساسیت نشان داد.

نخست وزیر پاکستان گفت که از پوتین برای سفر رسمی به اسلام‌آباد دعوت کرده است و طرفین راه‌های پیشبرد همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف از جمله تجارت را بررسی و بر لزوم افزایش این تعاملات تاکید کردند.

وی تاکید کرد که اسلام هراسی یک پدیده وحشتناک و نفرت انگیز است که پیامدهای جدی به دنبال دارد.

دفتر نخست وزیری پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: عمران‌خان بر لزوم آزادسازی دارایی‌های افغانستان تاکید کرد و افزود که صلح و ثبات پایدار در این کشور به نفع همسایگان و تمام منطقه است.

وی اظهار داشت: نیاز به کمک و رفع نیازهای شدید مردم افغانستان است زیرا آنان با چالش‌های وخیم اقتصادی و انسانی روبرو هستند.

اوایل دیماه امسال نخست وزیر پاکستان در پیامی از اظهارات رئیس جمهوری روسیه علیه اسلام‌ستیزی و مبنی بر اینکه توهین به پیامبر اسلام (ص) آزادی بیان نیست، استقبال کرد.


ت ت
کدخبر: 61051 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها