پیش بینی امروز بورس یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

برای پیش بینی بورس امروز باید درنظر داشته باشیم که در جریان معاملات دیروز ، شاخص کل بازار سرمایه جهش ۲.۴۱ درصدی را رقم زد و در سطح ۱.۲۵۸ میلیون واحدی قرار گرفت.

پیش بینی امروز بورس یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش منیبان؛ برای پیش بینی بورس امروز باید درنظر داشته باشیم که در جریان معاملات دیروز ، شاخص کل بازار سرمایه جهش ۲.۴۱ درصدی را رقم زد و در سطح ۱.۲۵۸ میلیون واحدی قرار گرفت. رشد شاخص کل در جریان بازار دیروز از آن جهت اهمیت ویژه‌ای داشت که کانال شکسته شده خود را حفظ کرد. در صورتی که شاخص کل نمی‌توانست این محدوده را پس بگیرد، باید صعود اخیر را تحت عنوان پولبک شناسایی کنیم و این موضوع می‌توانست مهر تاییدی بر ادامه ریزش شاخص کل و کلیت بازار باشد اما خوشبختانه سناریوی ریزشی مطروح شده محقق نشد.

نکته حائز اهمیت دیگر آنکه شاخص کل با همین روندی که پیش گرفته است امروز به سطح مقاومتی 1.270 میلیون واحدی برخورد می‌کند. در ادوار قبلی شاهد آن بودیم که این محدوده سبب چرخش چشمگیر کلیت بازار شده است. بنابراین می‌توان این نکته را مدنظر قرار داد که افزایش عرضه‌ها در نیمه بازار امروز امری دور از ذهن نخواهد بود و شاخص کل برای عبور از این ناحیه نیازمند ثبت حجم بالایی است. بنابراین نیاز است با احتیاط بالاتری اقدام به سرمایه‌گذاری انجام گیرد.

 

روند صف‌های خرید و فروش بورس دیروز چگونه بود؟

موضوع دیگر آن است که صف‌های خرید و فروش در جریان بازار دیروز ریزشی را تجربه نکردند و روند یکنواختی را طی کردند. به طوری که در سمت مقابل صف‌های فروش افزایشی را تجربه نکردند و بدون روند از ابتدا تا انتهای بازار را طی کردند. پس از این حیث نمی‌توان انتظار افزایش عرضه‌ها در کلیت بازار امروز را داشت.

 

روند صفوف خرید و فروش دیروز 

نرخ بهره بین بانکی علی رغم آنکه تاثیر مستقیمی بر بازار سرمایه ندارد اما به واسطه اینکه اهالی بازار این نرخ را در محاسبات خود از نرخ سود بدون ریسک لحاظ می‌کنند، دیروز کاهشی بود که خود سیگنال مثبتی برای سهام تلقی می‌شود.

 

مهمترین تهدید بورس چیست؟

در حال حاضر مهم‌ترین تهدیدی که در بازار سهام حس می‌شود اتفاقات و مصوباتی است که در بودجه رخ می‌دهد. از جمله این موارد می‌توان به فرمول نرخ گاز و مالیات واحدهای صادراتی اشاره کرد. این موارد در صورتی که به درستی تبیین نشوند می‌تواند نه تنها حاشیه سود شرکت‌ها را فشرده کند بلکه حتی می‌تواند سبب زیان ساز شدن برخی از صنایع ارز آور بزرگ کشور هم شود.

روند طی شده توسط شاخص کل بورس نشانگر آن است که شاخص کل با شیبی مثبت و صعودی کار خود را به پایان رسانده است. همانطور که می‌دانیم براساس داده‌های گذشته‌نگر شیب روند شاخص کل در پایان روز روند آغازین کلیت بازار در روز آتی را پیش بینی می‌‎کند. فلذا می‌‎توان این پیش بینی را داشت که شاخص کل کار خود را در مدار مثبت آغاز خواهد کرد.


ت ت
کدخبر: 63649 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها