معاون سابق امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:

در دوره حضورم در معاونت زنان، ممنوع التصویر بودم

معاون سابق زنان گفت: در دوره‌ای که بنده معاونت زنان بودم، این قضیه مشهور بود که ممنوع تصویر هستم و اجازه صحبت ندارم.

در دوره  حضورم در معاونت زنان، ممنوع التصویر بودم

به گزارش خبرنگار سیاسی مُنیبان، برنامه جهان‌آرا با حضور شهیندخت مولاوردی و زهرا شجاعی که شامگاه دوشنبه از شبکه افق پخش شد، به دلیل اتفاقاتی که در آن افتاد، حواشی بسیاری را به همراه داشت تا جایی که واکنش‌ها نسبت به این برنامه از فضا مجازی، به رسانه کشیده شد و طرفین حاضر در برنامه جهان‌آرا با عاریه گرفتن فضایی از رسانه‌های همسو با خود به توضیح و تشریح دلایل اتفاقات رخ داده در برنامه مذکور پرداختند.

قضیه از این قرار بود که برنامه جهان‌آرا به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن برنامه‌ای با حضور فاطمه شجاعی و شهیندخت مولاوردی و حول محور سیاست‌ها در حوزه زنان در سال‌های بعد از انقلاب را بر روی آنتن برد که در ادامه برنامه، دو مهمان حاضر به دلیل برقراری ارتباط تلفنی عوامل جهان‌آرا با فاطمه شجاعی، برنامه را ترک کردند.

ترک برنامه زنده جهان‌آرا توسط مولاوردی و شجاعی واکنش‌هایی را به همراه داشت کما اینکه عده‌ای نظیر معصومه ابتکار این حرکت را اعتراضی برای توقف تهمت، دروغ و بی‌عدالتی دانستند و مولاوردی و شجاعی را تحسین کردند. برخی نظیر قاسم روانبخش، عضو جبهه پایداری با نگاهی متفاوت ترک برنامه توسط مولاوردی و شجاعی را، «طفره رفتن از پاسخگویی» قلمداد کردند.

ماجرای برنامه جهان‌آرا و حواشی آن به همین جا ختم نشد و شب گذشته زهرا شجاعی و معصومه ابتکار با حضور در  نشست مجازی تحت عنوان « در جهان آرا چه خبر است؟ » که در کافه خبر کلاب هاوس برگزار شد، ضمن ارائه پاره‌ای از توضیحات درباره آنچه در برنامه جهان‌آرا گذشت، صدا و سیما را رسانه مختص یک جریان خواندند، تا جایی که ابتکار در این نشست گفت که حتی در زمان برعهده داشتن مسئولیت معاونت حوزه زنان و خانواده ریاست جمهوری، از حضور در صدا و سیما جهت شرح و توضیح برنامه‌های خود محروم بوده است.

گزیده‌ای از اظهارات زهرا شجاعی و معصومه ابتکار در نشست مجازی «در جهان آرا چه خبر است؟» به شرح زیر است:

زهرا شجاعی در برنامه مذکور گفت: حیف نام جهان‌آرا است که شبکه افق بر روی یکی از برنامه‌های خود گذاشته است. اینها لشکر سایبری دارند. یاس و ناامید سیاسی در جامعه حاکم شده و حساسیت جامعه و مخصوصا زنان نسبت به آنچه اتفاق افتاده، کمرنگ شده است. شبکه افق وابسته به کجا است؟ و بودجه آن با وجود تشکیلات، ساختمان چند طبقه، با آن امکانات و استودیو  بسیار مجهز و وسیع، از کجا تأمین می‌شود؟

وی افزود: در برنامه جهان‌آرا زمان محدود بود یعنی ساعت 11 و 5 دقیقه آنتن از ما گرفته می‌شد و برنامه دیگری اجرا می‌شد. با وجود وقت محدود دو کارشناس دیگر را هم آورده بودند. چگونه می‌توانستیم تحمل کنیم که در نشستی به یکی از نیروهای خدوم جامعه این چنین توهین و بی‌ادبی شود؟ لذا بخشی از اعتراض بنده برای ترک جلسه به دلیل توهینی بود که به میرحسین موسوی شد.

ابتکار نیز در نشست «در جهان آرا چه خبر است؟» گفت: در حال حاضر در دوره‌ای قرار داریم که برای کشور بسیار اهمیت دارد و امیدوارم یادآوری مناسبت‌ها یک کار کلیشه‌ای نباشد، بلکه بتوانیم به اصل خود برگردیم و جاهایی که لازم است را اصلاح کنیم.

وی افزود: متاسفم که در چنین روزهایی فرصتی هم که از طرف رسانه‌ای که باید ملی باشد، داده می‌شود، به این صورت ختم می‌شود. البته برنامه مذکور فرصتی برای پاسخگویی بود و نه گفتگو. چراکه وقتی اتهاماتی وارد می‌شود گفتگویی نمی‌تواند صورت بگیرد و فرصت پاسخگویی است لذا مولاوردی و شجاعی با نگاه مثبت و رویکرد خیرخواهانه در برنامه جهان‌آرا شرکت کردند اما برخوردی که مجری با آنها کرد، بسیار جای تأسف دارد.

ابتکار با اشاره به سیاست‌های صدا و سیما تصریح کرد: رسانه‌ای که همه ساله به صورت 24 ساعته چندین شبکه دارد و  یک دیدگاه را مطرح می‌کند و به دیدگاه‌های دیگر فرصت نمی‌دهد.

معاون سابق امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: ترک جلسه کار معقول و درستی بود. در حقیقت جایی که در آن ظلم صورت می‌گیرد و تهمت زده می‌شود جای نشستن نیست و فضا هم فضای گفتگو نیست. فضای گفتگو با شانتاژ و تخریب فرق می‌کند. متاسفانه این اقدامات رسم شده و طیف‌هایی که خود را منتسب به پشتوانه‌های دینی و اخلاقی می‌دانند، وارد چنین ماجراهایی شدند و چنین رویکردهایی را دنبال کردند. البته بنده هم مشمول یکی از برنامه‌ریزی‌ها سیستماتیک این جریان شدم و مورد تخریب و تهمت قرار گرفتم، شاید بنده و خانواده‌ام در این 8 سال گذشته مورد بیشترین هجمه‌ها قرار گرفتیم البته این تخریب‌ها علیه یک جریان است.

ابتکار همچنین خاطرنشان کرد: البته یکی از رویکردهای تخریب‌کنندگان سانسور است. بنده در چهار سال دوم دولت روحانی که معاونت امور زنان را برعهده داشتم برنامه‌های سفر استانی‌ام در حد شبکه استانی پوشش داده می‌شد و عجیب بود به نحوی که در این چهار سال، توانستم در دو یا سه برنامه حضور پیدا کنم و برنامه‌های خود را مطرح کنم. البته در حال حاضر برنامه‌های معاونت رئیس جمهور را صدا و سیما پوشش می‌دهد و بسیار عادی شده است.

وی در پایان یادآور شد: در حقیقت در دوره‌ای که بنده معاونت زنان بودم، این قضیه مشهور بود که ممنوع  التصویر هستم و اجازه صحبت ندارم. در صورتی که بنده مسئولیت داشتم و قضیه شخصی نبود لذا رسانه ملی، به تبع آن مسئولیت، باید فرصت برای تشریح برنامه‌ها و پاسخگویی می‌داد. البته اتهام سند 2030 را هم به ما زدند که هیچ نتیجه‌ای هم نداشت. در مجموع این اتفاق در برنامه جهان‌آرا آدرس غلط است. به عبارت دیگر اقدام برنامه مذکور در هفته زن در شرایطی که حاکمیت یک دست شده، نوعی بهانه برای به نتیجه نرسیدن برنامه‌ها است.


ت ت
کدخبر: 64614 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها