آیا فیفا واقعا به فدراسیون فوتبال تبریک گفته است؟

از دید برخی رسانه ها و کارشناسان حقوقی، ادعای مشاور عالی حقوقی رئیس فدراسیون فوتبال درباره پیام تبریک فیفا به فدراسیون فوتبال، ادعایی نیست که به راحتی بتوان آن را باور کرد.

آیا فیفا واقعا به فدراسیون فوتبال تبریک گفته است؟

به گزارش منیبان، دیروز غلامرضا رفیعی مدعی شد که فیفا با ارسال پیامی به فدراسیون فوتبال ایران، مراتب تبریک خود بابت اقداماتی که در مورد اساسنامه فدراسیون فوتبال با کمک مراجع ذیصلاح ملی انجام شده است، را اعلام کرده است.

به عبارت ساده‌تر، صحبتهای مشاور عالی حقوقی رئیس فدراسیون فوتبال به معنای حل مشکل بند یک اساسنامه این مجموعه بوده آن هم در شرایطی که هنوز مجلس نظر نهایی‌اش را درباره این بند نداده است.

این ادعا در حالی مطرح شده که طبق ماده 87 اساسنامه فدراسیون، تغییرات صورت گرفته در این اساسنامه، باید تائیدیه مجلس را هم به همراه داشته باشد. اتفاقی که حداقل تا امروز رخ نداده و معلوم نیست تا 10 اسفند 1400 – که پایان مهلت یک ساله فدراسیون فوتبال برای تصویب بند یک ماده 87 اساسنامه اصلاح شده است – چه اتفاق جدیدی در این زمینه رخ خواهد داد. مساله بعدی اینجاست که فدراسیون فوتبال آذر ماه سال گذشته به فیفا تعهد داده که تا 10 اسفند 1400 مصوبه را از پارلمان ایران بگیرد. اتفاقی که هنوز رخ نداده و به نظر هم رخ نخواهد داد چرا که هنوز لایحه ای به مجلس ارائه نشده تا به صحن علنی برود.

در چنین شرایطی، نگرانی‌هایی در زمینه ادعای تبریک فیفا به فدراسیون فوتبال به وجود آمده است.

سایت طرفداری در این باره نوشته است: "اگر مجلس تا 10 اسفند 1400، ماهیت حقوقی جدید فدراسیون را مصوب نکند فیفا حداکثر جریمه ای که برای فدراسیون فوتبال در نظر می گرفت، حذف هیات رییسه فعلی و تشکیل کمیته عادی سازی با حضور 6 مدیر ایرانی با سابقه فوتبالی و ورزشی بود اما اگر به فیفا ثابت شود فدراسیون فوتبال اطلاعات خلاف واقع به آنها داده، تعلیق فدراسیون فوتبال قطعی است."

با تشکیل کمیته عادی سازی تیم ملی از جام جهانی حذف نمی شود اما اگر فدراسیون فوتبال تعلیق شود، آن وقت ممکن است تیم ملی از جام جهانی کنار گذاشته شود. اتفاقی که در دوران تعلیق سال 1385 افتاد و فیفا اول گفت تیم ملی فوتبال ایران در کنار دیگر تیمهای ملی و باشگاهی حق شرکت در رقابتهای بین‌المللی را ندارند اما با مذاکرات صفایی فراهانی، رییس وقت کمیته انتقالی با فیفا اجازه حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام ملتهای آسیای 2007 و دیگر تیمهای ملی رده سنی و حتی باشگاههای ایرانی در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا صادر شد!

مشخص نیست اگر این بار هم تعلیق شویم به راحتی دوران صفایی فراهانی، بشود مجوزها را بدست آورد!


ت ت
کدخبر: 64685 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها