اسرائیل ناگهانی رزمایش برپا کرد

ارتش رژیم صهیونیستی در راستای آماده‌سازی خود برای هرگونه اتفاق ناگهانی در غزه، امروز (دوشنبه) تمرین نظامی را در مرزهای اراضی اشغالی با غزه آغاز کرد.

اسرائیل ناگهانی رزمایش برپا کرد

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری فلسطین الآن، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که امروز تمرین از قبل اعلام نشده‌ای از سوی رئیس ستاد کل ارتش جهت بررسی سطح آمادگی نیروهای فرماندهی جنوب برای هرگونه رویداد ناگهانی آغاز شد.

او تاکید کرد: در تمرین امروز گروه‌هایی از فرماندهی نظارت ارتش و نیز اعضای مرکز عملیات، ضمن حفظ و تقویت همکاری‌ها میان ارگان‌ها و بخش‌های مختلف ارتش، توانایی فرماندهی جنوبی در مواجهه با اتفاقات ناگهانی در منطقه غزه را بررسی خواهند کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: در جریان تمرین امروز نیروهای امنیتی و جنگنده‌ها تحرکاتی در منطقه خواهند داشت و صدای انفجارهایی نیز شنیده خواهند شد.

همچنین عارف دراغمة، فعال حقوقی فلسطینی نیز اعلام کرد: اشغالگران اسرائیلی در راستای آمادگی برای آغاز تمرینات نظامی خود، خودروهای نظامی را در نزدیکی چادر شهروندان فلسطینی در منطقه الفارسیة در الاغوار شمالی مستقر کردند.

اشغالگران اسرائیلی از مناطق کوهستانی و دشت‌های منطقه الفارسیه به عنوان محلی برای تمرین‌های نظامی دوره‌ای خود استفاده می‌کنند.

این اشغالگران حدود یک ماه قبل نیز یکی از بزرگترین تمرینات نظامی سال‌های اخیر خود را با مشارکت صدها دستگاه خودروی زرهی به مدت چند روز در این منطقه برپا کردند که ویرانی‌های آشکاری را در دشت‌های این منطقه بر جای گذاشت.

مناطق الاغوار فلسطینی از بیسان تا صفد در شمال و از عین جدی تا نقب در جنوب و اواسط رود اردن تا دامنه‌های شرقی کرانه باختری از غرب کشیده شده است. مساحت کلی اغوار ۷۲۰ هزار دونم ( هر دونم معمولاً ۱۰۰۰ مترمربع در نظر گرفته می‌شود) است.

مناطق الاغوار اهمیتی زیاد دارد زیرا منطقه‌ای مناسب برای کشاورزی بوده و خاک حاصلخیزی دارد و روی مهمترین حوضچه آبی در فلسطین واقع شده است. رژیم صهیونیستی ۴۰۰ هزار دونم این مناطق را به بهانه استفاده از آنها تحت کنترل گرفته و آنها را به مناطق نظامی محصور شده تبدیل کرده که معادل ۵۵.۵ درصد از مساحت این مناطق است و فلسطینی‌ها حق هیچ‌گونه فعالیت کشاورزی،‌ عمرانی یا فعالیت دیگر در این مناطق را ندارند.


ت ت
کدخبر: 65431 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها