در آمریکا؛

فضای پایتخت امنیتی شد

وزیر دفاع آمریکا درخواست برای استقرار صدها سرباز گارد ملی در واشنگتن را در آستانه ورود کامیون‌داران آمریکایی معترض به این شهر تایید کرد.

فضای پایتخت امنیتی شد
پیشنهاد ویژه

به گزارش مُنیبان از پایگاه اطلاع‌رسانی هیل، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، لوید آستین درخواست اداره پلیس کلانشهر ناحیه کلمبیا و پلیس پایتخت آمریکا (واشنگتن) را برای کمک گارد ملی تایید کرده است. بر این اساس حدود ۴۰۰ نفر از نیروهای گارد ملی می‌توانند برای کمک به پست‌های ترافیکی معین، فرماندهی و نظارت و اجرای الزامات حفظ نظم به کار گرفته شوند.  

این نیروها از شنبه (۲۶ فوریه، ۷ اسفند) در ۵۰ فروند خودروی تاکتیکی بزرگ در پست‌های کنترل عبور و مرور ۲۴ ساعته مستقر می‌شوند و فعلا تا ۷ مارس (۱۶ اسفند) ماموریت دارند. نیروهای گارد ملی در ماموریت خود به سلاح گرم مسلح نیستند، همچنین فعالیت های نظارتی و مراقبتی انجام نمی‌دهند. 

نهادهای موظف به اجرای قانون در منطقه پایتخت آمریکا از برنامه کامیون‌داران معترض موسوم به کاروان آزادی برای ورود به پایتخت همزمان با سخنرانی جو بایدن (اول مارس) در کنگره موسوم به سخنرانی وضعیت اتحاد کشور خبر داده اند. باب بولوس اداره‌کننده اعتراضات کاروان آزادی اوایل هفته جاری گفت که معترضان اماده تعطیل و مسدود کردن آزاد راه کمربندی شهر واشنگتن هستند. 

اعتراضات اخیر در کانادا به نام کاروان آزادی با حضور شماری از رانندگان کامیون و در اعتراض به اجبار واکسیناسیون برای عبور از مرز این کشور به آمریکا، از ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) در اوتاوا آغاز شد و به دیگر شهرهای این کشور سرایت کرد. جاستین ترودو در پی انتخاب مجدد از اکتبر گذشته (مهر ۱۴۰۰) دستور واکسیناسیون اجباری را برای همه کارکنان دولت صادر کرد. آمریکا و کانادا دسامبر گذشته (آذر ۱۴۰۰) واکسیناسیون را برای رانندگان کامیون در مرزهای خود اجباری اعلام کردند.  

خیابان های پایتخت کانادا پس از سه هفته تظاهرات و محاصره معترضان که باعث بسته شدن گذرگاه های مرزی به آمریکا و آسیب اقتصادی به هر دو کشور شده، با دخالت پلیس و دستگیری تظاهرات کنندگان اوایل هفته جاری از معترضان خالی شد. با وجود این، معترضان وعده ادامه اعتراضات خود و از سرگرفتن آن در آمریکا را داده‌اند.


ت ت
کدخبر: 68346 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها