دبیر کمیته دیپلماسی خانه احزاب:

قدرت‌های بزرگ بروند در جای دیگر مشکلات خود را حل کنند نه در مذاکرات وین

نشست خبری خانه احزاب ایران با محوریت جنگ اوکراین و روسیه، امروز ( یکشنبه ۲۲ اسفند ماه ) با حضور مصطفی کواکبیان، دبیر کل حزب مردم‌سالاری و حبیب‌الله بوربور، دبیر کل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در محل خانه احزاب برگزار شد.

قدرت‌های بزرگ بروند در جای دیگر مشکلات خود را حل کنند نه در مذاکرات وین

به گزارش خبرنگار سیاسی مُنیبان، در این نشست کواکبیان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و عید گفت: قرار شد از سه فراکسیون اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و مستقلین نشست خبری در خصوص تحولات بین‌الملل برگزار شود که بر همین اساس جمشید ایرانی و پورنامدار از مستقلین و بهمن زاده و کریمی از اصلاح‌طلبان و حبیب‌الله بور بور از اصولگرایان در این نشست حضور پیدا کردند.

وی افزود: تردیدی در این نیست که از نظر احزاب، حمله روسیه به اوکراین قابل دفاع نیست همانطور که رهبری گفتند ما طرفدار توقف جنگ در اوکراین هستیم. تجاوز در هر جایی که باشد محکوم است ممکن است این تجاوز در یمن و فلسطین باشد و ممکن است در اوکراین. البته گسترش ناتو به شرق را اساسا نمی‌پذیریم و اگر کشورهای اروپایی و آمریکا به دنبال جنگ نبودند، می‌توانستند روسیه را تحریک نکنند بنابراین آمریکا هم در حمله روسیه به اوکراین، مقصر است.

کواکبیان با تاکید بر اینکه سرنوشت هر کشوری باید توسط ملت همان کشور تعیین شود، تصریح کرد: سرنوشت مردم اوکراین باید به دست خودشان تعیین شود و روسیه و کشورهای ناتو، حق ندارند نظرات خود را به اوکراین تحمیل کنند. البته نباید اجازه دهیم که کشورهای بزرگ اعم از شرق و غرب برنامه‌هایی جهت تحریک اسراییل داشته باشند که افکار عمومی را به آن سمت سوق دهند و بهره‌برداری کنند. قطعا تحرکات اسرائیل را محکوم می‌کنیم. هم‌چنین سرنوشت مذاکرات وین، نباید به اوکراین گره بخورد. مذاکرات وین مسیری دارد و در حال پیشرفت است و جنگ اوکراین حدود ۱۶ روز است که آغاز شده است. از این رو به اتحادیه اروپا و روسیه توصیه می‌کنیم در مذاکرات وین و برجام گروکشی نکنند به این ترتیب که یک طرف تضمین بخواهد و دیگری بگوید خیر.

دبیر کمیته دیپلماسی خانه احزاب ادامه داد: وقتی نتوانیم نفت بفروشیم اگر نفت ۳۰۰ دلار شود به ما ارتباطی ندارد چرا که نمی‌توانیم بفروشیم. لذا تحولات اوکراین نباید به مذاکرات وین گره بخورد، قدرت‌های بزرگ بروند در جای دیگر مشکلات خود را حل کنند و روس‌ها نباید از آب گل آلود ماهی بگیرند.


ت ت
کدخبر: 71688 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها