کفه ترازوی دربی به نفع استقلال سنگین شد

استقلال و پرسپولیس در آستانه برگزاری ششمین رویارویی شان در یک سال و نیم اخیر انگیزه‌هایی به مراتب بیش از دیگر دیدارهای قبلی دارند که بر جذابیت‌های این دربی افزوده است.

کفه ترازوی دربی به نفع استقلال سنگین شد

به گزارش منیبان؛ تیم‌های آبی و قرمز تهران از تاریخ پنجم شهریور ماه سال ۱۳۹۹ که در مرحله نیمه نهایی جام حذفی به مصاف هم رفتند تا امروز ۵ بار در لیگ برتر و جام حذفی رو در روی یکدیگر قرار گرفته اند که حاصل این ۵ تقابل دو برد برای استقلال، دو مساوی و یک پیروزی برای پرسپولیس بوده است. حالا دو تیم در استانه برگزاری دربی 98 در یک سال و نیم اخیر انگیزه‌هایی به مراتب بیش از دیگر دیدارهای قبلی دارند که بر جذابیت‌های این دربی افزوده است.

برد اول استقلال با پنالتی

اولین بازی از پنج دربی پایتخت در اوایل شهریور ماه سال ۹۹ در حالی برگزار شد که مهدی قایدی در دقیقه ۳۴ و محمد دانشگر در دقیقه ۹۳ گلهای اول و دوم استقلال را به ثمر رساندند تا در مقابل گل‌های بشار رسن و علی علیپور بازی در پایان ۹۰ دقیقه مساوی به پایان برسد. در ادامه ضیافت پنالتی‌ها تعیین کننده برنده این دیدار بود که استقلال در نهایت با حساب ۴ بر ۱ در ضربات پنالتی پرسپولیس را شکست داد.

تساوی دور رفت لیگ بیستم

در دیدار رفت لیگ برتر بیستم و در تاریخ ۲۲ دیماه سال گذشته، دو تیم بار دیگر به مصاف هم رفتند. بازی که امیر ارسلان مطهری در دقیقه دوم بازی توانست دروازه پرسپولیس را باز کند. در ادامه مهدی عبدی و وحید امیری در دقایق ۵۱ و ۶۶ قرمزپوشان را دو بر یک جلو انداختند اما مهدی قایدی در دقیقه ۹۳ زننده گل تساوی بخش بازی بود تا مسابقه با حساب دو بر دو برابر به پایان برسد.

در این دربی؛ کفه ترازو به سود استقلال سنگین است

شکست استقلال در دور برگشت

بازی برگشت دربی لیگ برتر بیستم در تاریخ ۲۴ اردیبهشت سال جاری با شکست استقلال همراه شد. بازی که آل کثیر در دقیقه ۵۵ موفق شد تک گل برتری شاگردان یحیی گل محمدی را به ثمر رسانده و استقلال دست‌خالی زمین بازی را ترک کند. این تنها شکست استقلال در پنج دیدار آخر دو تیم بود. در آن بازی فرشاد فرجی در واپسین دقایق بازی با کارت قرمز داور از زمین مسابقه اخراج شد.

در این دربی؛ کفه ترازو به سود استقلال سنگین است

دوباره تساوی؛ دوباره پنالتی

چهارمین مسابقه سرخابی‌ها طی یک سال و نیم گذشته در تاریخ ۲۴ تیرماه سال جاری و در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برگزار شد. بازی که عارف غلامی در پایان به دلیل مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی ماه‌ها از میادین دور ماند. این دیدار در پایان وقت‌های قانونی و اضافه بدون گل به پایان رسید اما در ضربات پنالتی استقلال موفق شد با حساب ۴ بر ۳ و با هدایت فرهاد مجیدی تیم گل محمدی را شکست بدهد تا دومین برد استقلال در پنج دیدار آخرشان به دست بیاید.

آخرین مصاف؛ نبرد بی حاصل

آخرین دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در روز ۱۳ آذرماه سال جاری در استادیوم آزادی برگزار شد که هیچ یک از دو تیم موفق به باز کردن دروازه حریف خود نشدند و در نهایت تن به تساوی دادند. تساوی که استقلال با کسب یک امتیازش جایگاهش را در صدر جدول حفظ کرد تا در پایان هفته هشتم دور رفت همچنان صدرنشین لیگ برتر باقی مانده باشد. این در حالی است که پرسپولیس در پایان هفته هشتم و مساوی مقابل استقلال در رده چهارم جدول قرار گرفته بود.


ت ت
کدخبر: 72235 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها