آیا برای طلاق توافقی می‌توان از یک وکیل دیوان عدالت اداری کمک گرفت؟

بسیاری از زوجین بنا بر دلایل مختلف ممکن است به این نتیجه برسند که ادامه زندگی مشترک برایشان مقدور نیست و تصمیم به جدایی می‌گیرند. در صورتی که زوج و زوجه در امر طلاق به توافق برسند، می‌بایست که مراحلی را برای انجام طلاق توافقی طی کنند.

آیا برای طلاق توافقی می‌توان از یک وکیل دیوان عدالت اداری کمک گرفت؟

اصولاً حضور یک وکیل حاذق در انجام مراحل حقوقی و قانونی بسیار موثر است. اما اکثر افرادی که درگیر مسائل حقوقی می‌شوند، از وظایف وکلای مختلف و پیچ و خم دادگاه آگاهی ندارند. در ادامه این راهنما به بررسی شرایط طلاق تفاهمی و معرفی وکیلی که در این امر می‌تواند کمک کند، خواهیم پرداخت.

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی یا تفاهمی یکی از انواع طلاق محسوب می‌شود که لازمه جاری شدن صیغه این نوع طلاق، تفاهم و توافق زن و شوهر بر سر مسائل مهمی مثل نفقه، حضانت فرزندان، مهریه و... می‌باشد. در صورت توافق و سازگاری زوج و زوجه در موارد ذکر شده، دخالت دادگاه لزومی ندارد.

به عنوان مثال، زن هنگام طلاق تفاهمی می‌پذیرد که مهریه‌اش را در ازای حضانت فرزندان ببخشد و شوهر در مقابل قبول می‌کند که با دادن حضانت فرزندان به همسر، مهریه را پرداخت نکند. حکم دادگاه خانواده بر مبنای توافق زوجین صادر خواهد شد.

به این ترتیب طلاق تفاهمی با توافق طرفین در مدت زمان کوتاهی به نتیجه خواهد رسید که این امر به نفع زوج و زوجه، وکیل و حتی دادگاه خواهد بود. هر چه توافقات مابین طرفین بیشتر باشد، روند دادگاه جهت صدور حکم طلاق کوتاه‌تر خواهد بود.

برای ارتباط با بهترین وکیل خانواده و طلاق توافقی می توانید از سایت خانه وکلا دیدن فرمایید:

https://khanehvokala.com/family-lawyer

 

البته لازم به ذکر است که قبل از صدور حکم طلاق، مراحلی مثل ارائه دادخواست، مشاوره روانشناسی و داوری و... می‌بایست انجام بشوند. سپس با صدور نتیجه جلسات مشاوره روانشناسی، جلسه بررسی شرایط طلاق در دادگاه تشکیل شده و زن و شوهر توافقات  مابین خود را اعلام می‌کنند.

در نهایت بعد از انجام این مراحل، پروسه طلاق تفاهمی به اتمام خواهد رسید. بنابراین تصور اینکه طلاق توافقی در یک جلسه دادگاه انجام می‌شود، اشتباه است و تنها در مقایسه با انواع طلاق‌های دیگر، روند انجام طلاق تفاهمی کوتاه‌تر می‌باشد.

کدام وکیل در انجام مراحل طلاق توافقی می‌تواند کمک کند؟

امر ازدواج از لحاظ قانونی یک قرارداد مخصوص بشمار می‌آید. این قرارداد تاثیر مستقیم در زندگی افراد جامعه دارد، بنابراین از طلاق، به عنوان فسخ قرارداد ازدواج در قانون یاد می‌شود. وکیلی که در امر رسیدگی به پرونده‌های طلاق فعالیت می‌کند، می‌بایست که دارای ویژگی‌های خاصی باشد.

وکیل طلاق می‌بایست که بر قوانین و مقررات مدنی و حقوق خانواده اشراف کامل داشته باشد. درواقع برای صدور حکم طلاق توسط دادگاه خانواده، فاکتورهای مختلفی وجود دارند که می‌بایست رعایت بشوند. دادگاه در رابطه با مسائل مختلفی مثل مهریه، نفقه، حضانت فرزندان و … حکم صادر می‌کند که توافق زوجین در رابطه با این موضوعات می‌تواند عملاً مسیر طولانی دادگاه را از چند سال به چند ماه کاهش دهد.

وکیل حقوق خانواده در زمینه طلاق تفاهمی می‌تواند به زوج و زوجه کمک کند. وی با آگاهی کامل از حقوق مربوط به امور خانوادگی و تجربه کافی می‌تواند پرونده‌های مربوط به موضوعات مختلفی مثل طلاق تفاهمی، دعاوی دوران نامزدی، مهریه، نفقه، سرپرستی فرزندان و... رسیدگی کند.

در صورت گرفتن وکیل برای انجام روند طلاق توافقی، دیگر نیازی به حضور زن و شوهر در دادگاه خانواده نخواهد بود و همچنین صیغه طلاق نیز توسط وکیل و بدون نیاز به حضور زوجین جاری خواهد شد.

آیا برای طلاق تفاهمی می‌توان از یک وکیل دیوان عدالت اداری کمک گرفت؟

وکیل خانواده

برای پاسخ به این سوال می‌بایست که در ابتدا با وظایف وکیل دیوان عدالت اداری و پرونده‌هایی که وی می‌پذیرد آشنا بشویم. وکیل دیوان عدالت اداری شخصی می‌باشد که به آیین‌نامه‌ها و ضوابط دیوان عدالت اداری واقف بوده و می‌تواند به شکایات و ایرادهای وارده به تشکیلات و بنیادهای عمومی و دولتی رسیدگی کند.

دیوان عدالت اداری برترین مرجع جهت رسیدگی به امور قضایی مرتبط با سازمان‌های اداری و دولتی محسوب می‌شود. وکیل دیوان عدالت اداری همانند وکیل خانواده از دانش حقوقی بالایی برخوردار می‌باشد، با این تفاوت که چنین وکیلی در حوزه دیوان عدالت اداری به طور تخصصی و حرفه‌ای فعالیت می‌کند.

وکیل دیوان عدالت اداری بر اساس حوزه کاری و علمی خود، تنها پرونده‌هایی را می‌پذیرد که مرتبط با امور قضایی دیوان عدالت اداری باشد و مسائلی مثل طلاق توافقی مربوط به حقوق خانواده بوده و یک وکیل خانواده پرونده‌های طلاق را مورد بررسی قرار می‌دهد.

برای ارتباط با بهترین وکیل دیوان عدالت اداری می توانید از وب سایت صلح طلب دیدن فرمایید:

https://solhtalab.com/lawyer-court

وکیل دیوان عدالت اداری قابلیت تشخیص نقاط ضعف و قدرت پرونده‌های قضایی مربوط به دیوان عدالت اداری را دارد و قادر است که بهترین و کارآمدترین راهکارها را جهت حل و فصل پرونده ارائه کند. او با رعایت اصول اخلاقی و حفظ اسرار موکل و عدم تبانی با طرف مقابل، پرونده را پیش خواهد برد.

نکاتی که قبل از انتخاب وکیل می‌بایست بدان توجه داشته باشید

هنگام انتخاب وکیل برای پیگیری و انجام امور حقوقی خود، بهتر است که به موارد مهمی توجه داشته باشید تا پرونده شما در مدت زمان معقول به سرانجام برسد. در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد:

قبل از انتخاب وکیل برای انجام اموری مثل طلاق توافقی، بهتر است که درباره حیطه تخصصی وکیل مورد نظر و میزان حق‌الوکاله‌ای که دریافت می‌کند تحقیق کنید. همچنین توصیه می‌شود که در رابطه با توانایی علمی و عملی وی در زمینه حقوق پرس و جو انجام دهید تا پرونده خود را با خیال راحت به وی بسپارید.

در نظر داشته باشید که جنسیت و سن وکیل معیار مناسبی برای ماهر بودن یا نبودن وی محسوب نمی‌شود. ممکن است که یک وکیل جوان نسبت به یک وکیل سالخورده و با تجربه بتواند عملکرد بهتری داشته باشد و پرونده شما را با مهارت بالاتری پیگیری کند.

همچنین در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود که تبلیغات بیش‌از اندازه‌ و گسترده‌ای در خصوص حیطه کاری بعضی از وکلا انجام می‌شود. لازم به ذکر است که تبلیغات گسترده نیز نمی‌تواند معیار انتخاب یک وکیل خوب محسوب بشود. برای پیدا کردن یک وکیل خوب در حوزه طلاق توافقی یا دیوان عدالت اداری و موضوعات دیگر، می‌توانید سابقه کاری وکیل مورد نظر را مطالعه کنید.

به نقل از خبرگزاری آنا، هرگاه به مشکل حقوقی می خوریم گاها به کمک یک وکیل کاردان نیاز پیدا خواهیم کرد. با مراجعه به وب سایت های صلح طلب و خانه وکلا امکان ارتباط با بهترین وکلای دیوان عدالت اداری و وکیل خانواده فراهم می‌باشد، بنابراین می‌توانید بهترین وکیل را از این طریق پیدا کنید و پرونده خود را به وی بسپارید.


ت ت
کدخبر: 74679 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها