بازنشر| افشین سنگ‌چاپ:

بودجه حوزه فرهنگی باید بیشتر شود/ به اعتماد سرمایه گذاران در این حوزه نیاز داریم

افشین سنگ‌چاپ گفت: در حوزه‌ی فرهنگ هر چقدر هم که سرمایه‌گذاری شود باز هم کم است. دولتمردانی که در راس قرار دارند باید بودجه‌ی مناسبی را برای اهالی فرهنگ در نظر بگیرند چرا که امر فرهنگی یک پدیده‌ی مداوم در زندگی است و مقطعی نیست بنابراین باید توجه بسزایی به امور فرهنگی شود.

بودجه حوزه فرهنگی باید بیشتر شود/ به اعتماد سرمایه گذاران در این حوزه نیاز داریم

افشین سنگ‌چاپ، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در گفتگو با خبرنگار منیبان در خصوص فعالیت‌های خود در سالی که گذشت گفت:سال گذشته فعالیت‌های مختلفی داشتم. نصفی از سال را سر کار کلبه‌ی عموپورنگ و چند سریال و فیلم بودم. در حال حاضر مجددا سر برنامه‌ی کلبه‌ی عموپورنگ هستم که جزو پربیننده‌ترین برنامه‌های ژانر کودک است.

او با اشاره به برنامه‌های سال آینده خود گفت: برای سال آینده قرارداد و پروژه‌های پیشنهادی هم دارم که یکی از این پروژه‌ها کار آقای ده‌نمکی هست که البته هنوز فیلمنامه‌ای از این قراردادها به دستم نرسیده اما جزو برنامه‌های کاری آینده است.

سنگ‌چاپ درباره وضعیت فعلی فرهنگ و هنر بیان کرد:در رابطه با اوضاع فعلی فرهنگ و هنر آن چیزی که مشهود است این هست که هنوز انرژی و سرمایه‌ی بیشتری را می‌طلبد. در حوزه‌ی فرهنگ هر چقدر هم که سرمایه‌گذاری شود باز هم کم است. دولتمردانی که در راس قرار دارند باید بودجه‌ی مناسبی را برای اهالی فرهنگ در نظر بگیرند چرا که امر فرهنگی یک پدیده‌ی مداوم در زندگی است و مقطعی نیست بنابراین باید توجه بسزایی به امور فرهنگی شود. ما با حوزه‌ای سر و کار داریم که انتهایی برای آن وجود ندارد و بی‌نهایت است.

او در ادامه گفت: بازار کار در حوزه‌ی ما روز به روز داغ می‌شود و فرهنگی‌ها نیز وارد عمل شده‌اند من امیدوارم که دست‌اندرکاران مربوطه به این نتیجه برسند که فرهنگ در راس امور انسانی قرار دارد. برای اینکه نسل آینده‌ و جدید ما آموزش درستی بگیرند و همینطور ملت ما روز به روز متمدن‌تر شوند نیاز به یک تصمیم عمیق فرهنگی داریم. از نظر من برای رسیدن به این هدف نیاز به بودجه‌ و انرژی بیشتری هست. درنهایت در نتیجه‌ی این اقدامات است که فرهنگ مردم نیز ارتقا می‌یابد.

این بازیگر با تاکید بر اینکه اعتماد سرمایه گذاران باید بیشتر شود، افزود: شرایط در حال حاضر خوب پیش می‌‌رود اما عالی نیست. حرکت‌های فرهنگی شدت بیشتری گرفته، بودجه‌های خوبی هم سرازیر می‌شود اما اعتماد سرمایه‌گذاران باید بیشتر و بیشتر شود. ادامه‌ی روند فرهنگی و هنری چیزی جز تلاقی سرمایه‌گذاران و متولیان فرهنگ و هنر نیست در نتیجه‌ی این اعتماد است که می‌توان منتظر آثار برجسته بود.

سنگ چاپ درباره‌ی عملکرد دولت سیزدهم در حوزه‌ی فرنگ و هنر گفت: دولت سیزدهم تا پا بگیرد و خودش را پیدا کند زمان می‌برد. ما در این دوره یک توقف کوتاه مدتی داشتیم اما در حال حاضر تولیدات مجددا رونق گرفته و من افق روشنی را می‌بینم. خوشبختانه تحول و رشد در کار تولید شکل گرفته و بعد از جا افتادن نهادها در مسیر خود شاهد تزریق تصمیمات خوب به حوزه‌ی فرهنگ و هنر هستیم و من آینده‌ی درخشانی را متصور هستم.

او در پایان عنوان کرد: مردم این روزها درگیر مشکلات اقتصادی فراوانی هستند و کاملا مشهود است. در این روزها، آرزویم کاهش تورم، فقر و تعادل در بازار زندگی است. امیدوارم این اتفاق بیفتد و مردم را در شادی و سلامتی و به دور از افسردگی و غم و غصه ببینم. خود من سرپرست یک خانواده و در واقع دست‌اندرکار خانواده‌ام هستم و گاهی فکر می‌کنم که خانواده‌هایی که معیشت و درآمدی ندارند چگونه گذران زندگی می‌کنند. آرزو می‌کنم در سال جدید این بیماری منحوس و فقر از کشورمان رخت ببندد و مردم در تعادل و شادی و سلامتی زندگی کنند.


ت ت
کدخبر: 74852 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها