بازنشر؛ نماینده ادوار مجلس:

مجلس هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد

نماینده ادوار مجلس در پاسخ به این سوال که این مجلس توانایی انجام کار مهمی را دارد، بیان کرد: این مجلس نمی تواند کار خاصی انجام بدهد.

مجلس هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد

شهاب الدین بی مقدار، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس دهم، در گفتگو با خبرنگار سیاسی منیبان درباره به نتیجه نرسیدن قانون انتخابات در سال 1400 توسط مجلس اظهار کرد: به نظرمن مجلس یازدهم نمی تواند قانون انتخابات را تصویب کند!

او در ادامه تاکید کرد: نمایندگان عزمی برای تصویب ندارند، وقتی سواد ندارند که لایحه چیست چه اظهارنظری کنند.

نماینده ادوار مجلس در ادامه و در پاسخ به این سوال که این مجلس توانایی انجام کار مهمی را دارد، بیان کرد: این مجلس نمی تواند کار خاصی انجام بدهد. در مجلس دهم درباره قانون انتخابات، لایحه دولت و طرح مجلس شفاف سازی کردیم اما شورای نگهبان تایید نکرد، در نتیجه مصوبه راکت ماند و دیگر کمیسیون هم متوجه شد که پیگیری، فایده ای ندارد.

بی مقدار افزود: در مجلس دهم استانی شدن را تصویب کردیم که گفتند خلاف شرع است؛ از نماینده شورای نگهبان پرسیدم برمبنای کدام موارد خلاف شرع است گفتند که تعداد شرکت کنندگان پایین می آید در صورتی که چون مردم، کاندیدا نداشتند در انتخابات شرکت نکردند. رهبری هم فرمودند مردم مهم هستند و نباید ردصلاحیت باعث کاهش انگیزه مردم در انتخابات شود. راه حل این است که برای کار مردم ارزش قائل شویم و اجازه دهیم برای انتخابات ریاست جمهوری و مجلس، خودشان حق انتخاب داشته باشند. استانی بودن انتخابات به نفع مردم بود.

او در پایان تاکید کرد که مجلس یازدهم نظر شورای نگهبان را، در خصوص انتخابات قانونی خواهد کرد.


ت ت
کدخبر: 75046 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها