حق‌التدریس‌ها هم شامل رتبه بندی معلمان می‌شود؟

شهرام جمالی عضو کانون معلمان البرز با انتقاد از وضعیت حقوق و مزایای معلمان حق التدریس تصریح کرد: معلمان رسمی و استخدامی آموزش و پرورش خود در بحث مزایا و بیمه وضعیت خوبی ندارند. این وضعیت برای معلمان حق‌التدریسی که عمدتا فاقد قرارداد و محاسبه سنوات هستند، به مراتب بدتر است.

حق‌التدریس‌ها هم شامل رتبه بندی معلمان می‌شود؟
پیشنهاد ویژه

به گزارش منیبان؛ رتبه‌بندی معلمان مشمول همکاران حق‌التدریس نمی‌شود. در زمینه حوزه‌هایی مثل مستمری و بازنشستگی نیز، وضعیت نیروهای حق التدریس مثل کارگر روزمزد است و این افراد تنها به ازای هر ساعتی که تدریس می‌کنند، حقوق دریافت می‌کنند و کلیه روزهای تعطیل، تابستان و مرخصی‌ها به‌طور کامل از حقوق این افراد کسر می‌شود که به‌نوعی اجحاف محسوب می‌شود.

این فعال صنفی معلمان در استان البرز در بحث بیمه خدمات درمانی معلمان حق التدریس افزود: پس از الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس در وزارت آموزش و پرورش، تمام معلمان حق‌التدریس که از سال ۱۳۷۹ تا قبل از سال ۱۳۹۲ در آموزش و پرورش به تدریس اشتغال داشته‌اند، باید در آموزش و پرورش استخدام شوند. اما مساله اصلی در استخدام این افراد موضوع احتساب سنوات خدمت در سال‌های اشتغال است و چون تقریباً تمام آن‌ها در این مدت فاقد پرداخت حق بیمه یا کسورات بازنشستگی و یا فاقد سنوات خدمت تمام وقت بوده‌اند، این موضوع به مشکلی در استخدام آن‌ها تبدیل شده است.

او در پایان تاکید کرد: آموزش و پرورش با استناد به ماده ۱۰۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و بار مالی سنگین احتساب سنوات خدمتی برای دولت، استخدام این افراد را امکان‌پذیر نمی‌داند. در حالی که بسیاری از این افراد سالهای طولانی و بسیاری از آن‌ها نزدیک به دو دهه در مدارس دولتی تدریس کرده‌اند و اتفاقاً به واسطه‌ عدم استخدام نیروهای جدید، بار مالی سنگینی را از دوش دولت و آموزش و پرورش برداشته‌اند اما حالا وزارت آموزش و پرورش در لایحه اخیر پیشنهاد داده که تنها در صورت پرداخت حق بیمه یا کسورات بازنشستگی (اعم از سهم دولت و مستخدم) از سوی این افراد، سابقه خدمت آن‌ها را جزو سابقه خدمت دولتی محسوب می‌کند، که به نظر این ظلمی مضاعف به معلمان حق‌التدریسی است.


ت ت
کدخبر: 75797 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها