سوگلی سایپا هم تخته گاز رفت و بازار خودرو را در شوک فرو برد/ "شاهین" به این قیمت به پرواز درآمد!

قیمت خودرو شاهین برخلاف روند سال 1400 در حال دور شدن از قیمت کارخانه است.

سوگلی سایپا هم تخته گاز رفت و بازار خودرو را در شوک فرو برد/ "شاهین" به این قیمت به پرواز درآمد!

به گزارش منیبان به نقل از خودروتک، قیمت خودرو شاهین از ابتدای عرضه تا کنون اغلب روند کاهشی داشته است. قیمت خودرو شاهین باتوجه به قیمت گذاری بهتر از سوی نهاد قیمت گذار، نسبت به دیگر خودروها روند نوسانی کمتری را طی کرده است. قیمت خودرو شاهین در اغلب مواقع نزدیک به قیمت کارخانه بوده است که از همان قیمت گذاری منطقی ناشی می شود. با این حال قیمت خودرو شاهین نیز مانند دیگر خودروها تابع تغییرات قیمت بازار است. نزدیکی قیمت خودرو شاهین در بازار و کارخانه یکی از عوامل دور شدن سفته بازان از این خودرو به حساب می آید.

 

قیمت خودروشاهین سایپا در دوشنبه 22 فروردین

قیمت خودرو شاهین در حالی که در چند ماه آخر سال 1400 اغلب در محدوده قیمت کارخانه بود، از نیمه فروردین 1401 بار دیگر شروع به اوج گیری کرد و دیروز قیمت این خودرو به 355 میلیون تومان رسیده است که نشان می دهد شاهین در بازار حدودا 12 میلیون تومان از قیمت کارخانه گرانتر است. نکته مهم این است که این قیمت هنوز به خودرو شاهین مدل 1400 تعلق دارد و هنوز خودروهای شاهین مدل 1401 به بازار خودرو نرسیده و قیمت آن درنیامده است.

 

مورد جالب قیمت خودرو شاهین

خودرو سایپا شاهین از آخرین روزهای سال 99 به مشتریان تحویل داده شد و اولین قیمت خودرو شاهین در بازار پس از تعطیلات عید 1400 مشخص شد که البته قیمت نوبرانه بود و حتی بالای 500 میلیون نیز از سوی فروشندگان قیمت داده می شد. اولین قیمت به ثبات رسیده سایپا شاهین در محدوده 400 تا 410 میلیون تومان بود که از اوایل خرداد 1400 به ثبت رسید و البته روند قیمت خودرو شاهین همواره نزولی ادامه یافت. با افزایش تعداد شاهین های تحویلی از یک سو و افزایش قیمت کارخانه آن که حاشیه سود سفته بازی شاهین را کم کرد، کاهش قیمت خودرو شاهین در بازار ادامه دار باقی ماند.

این روند کاهشی قیمت خودرو شاهین در بازار تا آنجا ادامه یافت که در شش ماهه دوم سال 1400 در اغلب زمان ها قیمت بازار و کارخانه نزدیک به هم بودند و حتی در چند مقطع قیمت خودرو شاهین در بازار یک تا 2 میلیون تومان به زیر قیمت کارخانه هم رسید.


ت ت
کدخبر: 76982 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها