حمله هولناک اوکراین به این کشور اروپایی!

رئیس جمهوری صربستان دولت اوکراین و یک کشور اتحادیه اروپا را بدون ذکر نامش به دست داشتن در چند مورد تهدید بمب گذاری ساختگی علیه خطوط هوایی کشورش متهم کرده است.

حمله هولناک اوکراین به این کشور اروپایی!

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری رویترز، از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی، بیشتر از ده‌ پرواز خطوط هوایی صربستان مجبور شده‌اند تا به دلیل تهدیدهای بمب گذاری به مسکو یا بلگراد برگردند و فرودگاه پایتخت صربستان سه بار بابت همین تهدیدها تخلیه شده است.

الکساندر ووجیچ، رئیس جمهوری صربستان بدون ذکر جزئیات و شواهد گفت: سرویس‌های اطلاعاتی خارجی دو کشور این کار را انجام می‌دهند. یکی از آنها از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و دیگری اوکراین هستند.

اولگ نیکولنکو، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین نیز در بیانیه‌ای در واکنش به این اظهارات از سوی رئیس جمهوری صربستان این اظهارات را رد کرد و آنها را بی پایه و اساس و نادرست خواند.

وی همچنین گفت، اوکراین از اقدامات صربستان در عدم پیوستن به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه ناراضی است.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما از بلگراد می‌خواهیم تا در کنار حقیقت باشد و از اوکراین حمایت و به ارزش‌های یک اروپای متحد دموکراتیک دفاع کند.

صربستان به عنوان کاندیدای پیوستن به اتحادیه اروپا به نفت و گاز روسیه وابسته است و از وضع تحریم‌ها علیه کرملین امتناع کرده و همچنان به مسکو پرواز دارد.

رئیس جمهوری صربستان در ادامه صحبت‌هایش گفت:‌ ما به پروازهایمان ادامه می‌دهیم چون می‌خواهیم نشان دهیم که یک کشور آزاد هستیم و تصمیمات را خودمان می‌گیریم. وقتی پروازها کنسل می‌شوند برای ما تصمیم نگیرید.


ت ت
کدخبر: 78407 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها