اسرائیل نگران شد/ کارزار علیه ایران به راه افتاد

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی مطرح کرد، مقامات رژیم صهیونیستی با نگرانی از انجام شدن توافقی در مذاکرات وین و تصمیم دولت بایدن در زمینه حذف نام سپاه پاسداران از «لیست سازمان‌های تروریستی خارجی» آمریکا، اخیرا کارزارهای متمرکزی را علیه توافق و علیه این اقدام در واشنگتن به راه انداخته‌اند.

اسرائیل نگران شد/ کارزار علیه ایران به راه افتاد

به گزارش منیبان، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی درباره نگرانی‌های رژیم صهیونیستی از نهایی شدن توافق در مذاکرات وین و لغو تحریم‌های ایران نوشت: آمریکا بارها ضرب‌الاجل امضای توافقی هسته‌ای[در مذاکرات وین] را به تعویق انداخته است و تصمیم آن در زمینه در لیست سیاه[لیست سازمان‌های تروریستی خارجی آمریکا] قرار گرفتن نام سپاه پاسداران ایران هنوز در هاله‌ای از ابهام است. مقامات اسراییلی خود را برای تحولاتی چشم‌گیر در هفته جاری در رابطه با مذاکرات میان قدرت‌های جهانی و ایران بر سر برنامه هسته‌ای آن آماه می‌کنند. انتظار می‌‎رود جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا طی روزهای آتی اعلام کند که آیا تصمیم گرفته است بگذارد نام سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا باقی بماند یا به خواسته ایران عمل کرده و نام آن را از لیست خارج کند.

هاآرتص ادامه داد: اسراییل در هفته‌های اخیر، کارزار متمرکزی را در آمریکا علیه حذف نام این سازمان از این لیست راه انداخته است. در پی این، مقامات کاخ سفید برخلاف مقامات وزارت امور خارجه آمریکا این پیام را فرستاده‌اند که طرف اسراییل را می‌گیرند و خواستار حفظ نام سپاه در این لیست می‌شوند. اگرچه، طبق گفته مقامات اسراییلی که در جریان تماس‌ها با آمریکا بوده‌اند، پافشاری از سوی برخی کارکنان وزارت امور خارجه آمریکا که می‌خواهند نام سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی خارجی بماند، ممکن است بر تصمیمی که بایدن اعلام خواهد کرد، اثر بگذارد. یک مقام اسراییلی در این باره گفت، «تا زمانی که بیانیه مشخصی نباشد، دانستن این که تصمیم رئیس جمهور چه خواهد بود، غیرممکن است.»

 


ت ت
کدخبر: 78601 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها