رفع خشکی پوست به همین راحتی

راز رسیدن به پوستی سالم و درخشان نه در داروخانه بلکه می‌تواند در آشپزخانه شما باشد.

رفع خشکی پوست به همین راحتی

به گزارش منیبان؛ برای درمان خشکی پوست صورت لازم نیست حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. کافی است با درمان‌های طبیعی به پوست دلخواه خود برسید.

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از روغن‌ها طبیعی است که با وجود اینکه پوست را پاکسازی می‌کند، چربی پوست را از بین نمی‌برد. از این‌رو از آن به‌عنوان پاک‌کننده و مرطوب‌کننده استفاده می‌شود. برای استفاده از این روغن آن را روی پوست خود بمالید و سپس یک پارچه گرم و مرطوب را روی پوست خود بگذارید. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید، مطلب ساده‌ترین راه پاکسازی پوست در خانه را بخوانید.

درمان خشکی پوست صورت با ماسک آووکادو

نصف یک آووکادو را له کرده و با ۱ قاشق چای‌خوری روغن زیتون ترکیب کنید. اگر پوست شما خیلی خشک است ۱ قاشق غذاخوری عسل نیز به این ترکیب اضافه کنید. سپس ماسک را به پوست خود زده و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بشویید. حالا پوست شما باید به خوبی مرطوب‌شده باشد.

جوی دوسر

در زمان استحمام اگر از وان استفاده می‌کنید می‌توانید یک فنجان جوی دوسر به آب گرم وان اضافه کنید تا موجب آبرسانی به پوست شما می‌شود. جوی دوسر باعث تسکین پوست شما می‌شود.

اسکراب طبیعی شکر و روغن زیتون

مواد لازم: ۱/۲فنجان شکر، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و اسانس اسطوخودوس

طرزتهیه: ابتدا مواد گفته شده را باهم مخلوط کنید. سپس اسکراب به‌دست آمده را بر روی پوست خود بمالید. بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید. بعد از اینکه پوست شما خشک شد از یک مرطوب‌کننده که باعث تسکین پوست می‌شود استفاده کنید تا اثرات این لایه‌برداری برای مدت بیشتری روی پوست شما باقی بماند.


ت ت
کدخبر: 79238 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها