معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا؛

مالکین خودرو‌ها مراقبت از سیستم ترمز و رسیدگی به آن را جدی بگیرند

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: در صورتیکه سیستم ترمز عملکرد صحیحی نداشته باشد، امکان بروز فاجعه زیاد است.

مالکین خودرو‌ها مراقبت از سیستم ترمز و رسیدگی به آن را جدی بگیرند

به گزارش منیبان؛ سرهنگ عین اله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: یکی از بخش‌های مهم ایمنی هر خودرو، سیستم ترمز است که این قسمت از خودرو باید بصورت دائم بررسی تا از بروز حوادث احتمالی ناشی از خرابی در سیستم ترمز خودرو پیشگیری گردد.

سرهنگ جهانی گفت: در شرایطی که سیستم ترمز عملکرد صحیح و دقیقی داشته باشد، در جاده‌های خشک از لحظه ترمزگیری خودرو (سواری) با سرعت ۱۰۰ کیلومتر تا لحظه ایست کامل، تقریبا ۹۱ متر طی خواهد شد و امکان بروز فاجعه زیاد است. به همین دلیل توصیه می‌شود مالکین خودرو‌ها مراقبت از سیستم ترمز و رسیدگی به آن را جدی بگیرند.

معاون اجتماعی پلیس راهور بیان داشت: همواره باید نکاتی را در مورد سیستم ترمز خودرو بدانیم

۱- لنت‌های ترمز را هر ۸ هزار تا ۱۰ هزار کیلومتر بازدید و با توجه به نوع رانندگی، حرکت در سرازیری، حمل بار و ... قبل از اتمام لنت‌ها به تعویض آنان اقدام کنید.

۲- اتصالات، لوله و شیلنگ‌های سیستم ترمز را هر ۱۲ هزار کیلومتر بررسی و از سلامت آن‌ها اطمینال حاصل نمائید.

۳- پس از پیمودن هر ۲۰ هزار کیلومتر اهرم ترمز دستی و میزان بازی آن را تنظیم کنید.

۴- لازم است میزان عملکرد ترمز هر ۸ هزار تا ۱۰ هزار کیلومتر بررسی شده و هر ۲ سال یکبار و یا پس از ۴۰ هزار کیلومتر کارکرد، روغن ترمز تعویض شود.

۵- در صورت روشن شدن چراغ ABS در داشبورد، نسبت به تعویض لنت اقدام کنید.

۶- چنانچه پدال ترمز به راحتی به پایین رانده می‌شود اغلب نشان دهنده احتمال نشت روغن ترمز است.

۷- وقتی ترمز می‌گیرید ماشین شما باید بصورت مستقیم یا به هر سمتی که بخواهید آن را حرکت دهید، حرکت کند. اگر ماشین شما به هنگام استفاده از ترمز به چپ و یا راست کشیده شود، احتمالا ساییدگی در لنت‌های ترمز وجود دارد.

۸- شاید رایج‌ترین علامت اشکال در ترمز، صدای خراشیدن یا سوت زدن است که هنگام فشار دادن ترمز شنیده می‌شود. این امر به دلیل اتمام لنت اتفاق می‌افتد.


ت ت
کدخبر: 79730 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها