جراحی اقتصادی ضروری بود/ معیشت اقشار آسیب‌پذیر مورد توجه باشد

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارز دولتی عامل رانت و فساد بود، گفت: جراحی اقتصادی ضروری بود و باید به دولت فرصت دهیم تا برنامه‌های خود را اجرایی کند.

جراحی اقتصادی ضروری بود/ معیشت اقشار آسیب‌پذیر مورد توجه باشد

به گزارش منیبان؛ رحمت‌الله نوروزی صبح امروز با اشاره به اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: حذف ارز ترجیحی یکی از دغدعه‌های ما بود و بارها در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تلفیق در این باره به دولت تذکر دادیم و عنوان کردیم که گرانی و تورم دیگر برای مردم مورد قبول نیست.

وی با بیان اینکه معیشت مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر دغدغه رهبر معظم انقلاب است، افزود: دولت به دنبال جراحی اقتصادی است، ما ضمن‌ حمایت از دولت در اجرای طرح تحول اقتصادی نگران معیشت مردم هستیم لذا مسئولان امر باید بن‌کالا و کارت الکترونیکی را در اختیار مردم قرار دهند تا به‌راحتی بتوانند نسبت به خرید کالاهای اساسی اقدام کنند و در این زمینه کمبودی نداشته باشند.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی ارز ۴۲۰۰ تومانی را رانت زا و فسادزا خواند و یادآور شد: متاسفانه برخی به واسطه ارز ترجیحی با تشکیل شرکت های سوری بهره های زیادی می بردند و این جراحی اقتصادی ضروری بود، خوشبختانه دولت سیزدهم پای کار آمد و با حذف ارز ترجیحی، جراحی اقتصادی را آغاز کرد و باید به دولت فرصت دهیم تا با مهار تورم برنامه های خود را اجرایی کند.

نوروزی در ادامه به افزایش قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی اشاره کرد و توضیح داد: قبل از جنگ سوریه و اوکراین در کمیسیون تلفیق افزایش قیمت گندم پیشنهاد شد که کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس و همچنین دولت از این طرح حمایت کردند.

وی اضافه کرد: در ضیافت امسال خدمت رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور بودم که بنده به عنوان رئیس فراکسیون سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان پیشنهاد افزایش قیمت کلزا، پنبه، سویا، آفتابگردان و گندم را مطرح کردم و قیمت طرح شده در کمیسیون بالای ۲۰ هزار تومان بوده است.

قیمت خرید تضمینی کلزا باید به بیش از ۲۰ هزار تومان برسد

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴۲ هزار هکتار کلزا در گلستان کشت می شود، بیان کرد: در گذشته قیمت کلزا دو برابر قیمت گندم بود، در حال حاضر که قیمت خرید تضمینی گندم به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسید قیمت خرید تضمینی کلزا نیز باید به بالای ۲۰ هزار تومان برسد.

نوروزی با بیان اینکه کلزا یک محصول استراتژیک است و افزایش قیمت این محصول ضروری است، گفت: با معاون زراعت مذاکره‌ای داشتیم و پس از آنالیز مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت‌ محصول کلزا قیمت بالای ۲۰ هزار تومان را پیشنهاد دادیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد استان گلستان، کشاورزی است، بیان کرد: کشاورزان گلستانی با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کنند و همه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات کشاورزان گلستانی برطرف شود.

گفتنی است؛ قیمت پایه خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری ۱۵ هزار تومان برای هر کیلوگرم اعلام شده بود که این قیمت بر اساس پایه خرید با دو درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت است اما براساس اعلام مسئولان جهاد کشاورزی گلستان، بخش خصوصی کلزای کشاورزان را با قیمت ۲۳ هزار تومان خریداری می کند.

انتهای پیام


ت ت
کدخبر: 83891 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها