خداحافظی آقای شکست‌ناپذیر از آبی‌ها؛ آنچه بر استقلال در دوران حضور مجیدی گذشت

فرهاد مجیدی پس از قهرمانی با استقلال، به حضور خود در این تیم خاتمه بخشید.

خداحافظی آقای شکست‌ناپذیر از آبی‌ها؛ آنچه بر استقلال در دوران حضور مجیدی گذشت

به گزارش منیبان، فرهاد مجیدی در 3 مقطع سرمربی استقلال بود و سرانجام در مقطع سوم و در تنها باری که از ابتدای فصل سرمربی تیم بود توانست بر حسرت 9 ساله استقلال پایان دهد و جام قهرمانی را که خود آخرین بار به عنوان کاپیتان بالای سر برده بود بار دیگر به عنوان مربی بالای سر برد. مجیدی تنها چند روز پس از قهرمانی، استقلالی‌ها را با یک خداحافظی غیرقابل پیش‌بینی شوکه کرد. اتفاقی که در دوران بازیگری مجیدی هم افتاده بود. به بهانه جدایی مجیدی دوران مربیگری سرمربی سابق استقلال مرور شده است.

یک قهرمانی لیگ دو بار فینالیست شدن در جام‌حذفی

فرهاد مجیدی در 84 بازی سرمربی استقلال بود البته دیدار با گل‌گهر به خاطر اینکه نتیجه آن خارج از زمین بازی مشخص شد در کارنامه این مربی لحاظ نشده است. مجیدی در این بازی‌ها به 46 پیروزی، 29 تساوی و 9 شکست دست یافت. استقلال با مجیدی 122 گل زد و 57 گل دریافت کرد. 

مهم‌ترین افتخار مجیدی، قهرمانی در بیست‌و‌یکمین دوره لیگ برتر است. این مربی 2 بار تا آستانه قهرمانی در جام‌حذفی هم پیش رفت که هر 2 مرتبه در فینال مغلوب شد. استقلال با مجیدی در لیگ قهرمانان آسیا در مرحله یک هشتم‌نهایی حذف شد. استقلال مجیدی تنها 2 بار با اختلاف بیش از یک گل مغلوب شد. یک بار مقابل ذوب‌آهن در لیگ بیستم 2 بر صفر شکست خورد و بار دیگر در لیگ قهرمانان مغلوب الهلال با همین نتیجه شد. بهترین برد استقلال هم پیروزی 5 بر صفر مقابل الریان در پلی‌اف لیگ قهرمانان آسیا 2020 بود.

مجیدی علی‌رغم اینکه سنگین‌ترین باخت را در رقابت‌های داخلی مقابل ذوب‌آهن متحمل شد ولی با 4 بار پیروزی برابر این تیم ( 3 بار در لیگ و یک بار در جام حذفی) هیچ تیمی را بیشتر از این شکست نداد. مجیدی به هیچ تیمی بیش از یک بار نباخت ولی تنها تیم‌هایی که بیش از دو بار مقابل آن بازی کرد و به پیروزی نرسید پرسپولیس و آلومینیوم بود. مجیدی 2 بار در ضربات پنالتی در دربی به پیروزی رسید که در آمار برد لحاظ نمی‌شود. این مربی موفق شد نوار قهرمانی‌های متوالی رقیب دیرینه را پاره کند ولی در 6 تقابل رودرو با پرسپولیس، به پیروزی نرسید.

شاگردان ممتاز فرهاد؛ ارسلان، وریا، قایدی و...

66 بازیکن در مجموع برای استقلال تحت مجیدی بازی کردند که ارسلان مطهری با 70 بازی بیشترین بازی را انجام داد و پس از آن وریا غفوری با 67 و حسین حسینی 63 در رده‌های بعدی هستند. مطهری علی‌رغم اینکه در فصل آخر مربیگری فرهاد در استقلال بیشتر نیمکت‌نشین بود با 18 گل بیشترین گل زده را برای این مربی در رقابت‌های مختلف دارد. شیخ دیاباته با 16 و مهدی قائدی با 13 گل در رده‌های بعدی قرار دارند.

بهترین پاسورهای استقلال مجیدی 3 بازیکن 8 گله هستند. وریا غفوری، مهدی مهدی‌پور و مهدی قایدی این بازیکنان هستند. مهدی قایدی در زمان حضور در استقلال عصای دست مجیدی بود و با کسب 7 پنالتی، بیشترین پنالتی را برای این تیم گرفت و پس از آن شیخ دیاباته با گرفتن 3 پنالتی در رتبه دوم جای دارد.

نویسنده:سنا حیدریان


ت ت
کدخبر: 88113 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها