مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا کرد؛

آثار اورانیوم در سه سایت سری ایران!

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با شبکه العربیه گفت: گفت‌وگوها با ایران برای احیای توافق هسته ای به بن بست رسیده است.

آثار اورانیوم در سه سایت سری ایران!

به گزارش منیبان، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با شبکه العربیه گفت: گفت‌وگوها با ایران برای احیای توافق هسته ای به بن بست رسیده است.

وی با تکرار ادعاهای اخیرش گفت که آژانس بین المللی انرژی اتمی تلاش می کند که برخی حقایق موجود در ایران را توضیح دهد و این آژانس هیچگونه پاسخی از تهران درخصوص سوالات فنی که مطرح کرده است، دریافت نکرده است.

گروسی گفت: ایران به آثار اورانیوم پیدا شده در سه سایت سری پاسخی نداده است و این کشور باید به دادن توضیحات روشن پایبند باشد زیرا تحقیق و بازرسی دو بخش اساسی فعالیت آژانس در سایت های هسته ای ایران است. دوربین هایی که ایران از کار انداخت، بخش مهمی از مکانیزم نظارت بود و ایران با این کار برای فعالیت آژانس مانع تراشی می کند و شفافیت را کم می کند.

مدیرکل آژانس در ادامه گفت: افزایش تنش به سود هیچ طرفی در مذاکرات هسته ای با ایران نیست و نقض قوانین هسته ای تهران را از مسیر مذاکرات دور می کند.

وی درخصوص سایت کرج نیز گفت که به دوربین ها در آن جا آسیب وارد شده است و آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاعی ندارد که دقیقا در آن جا چه اتفاقی افتاده است.


ت ت
کدخبر: 90004 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها